FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett litet wildcard i sammhangen är nog Textpattern. PvP-Online lär enligt den här artikeln ha 15 miljoner sidvisningar per månad. Textpattern.com har (enligt samma artikel) över 10000 sidvisningar per dag. Plug-in system på plats, ganska enkelt att förlänga. Finns några cache-plugins också, vilket ger en liten performance boost. Alternativ kan du använda ett ramverk: CakePHP är en personlig favorit. Det underlättar själva utvecklingen betydligt mer än att koda fri-hand. Plus att CakePHP du i CakePHP kan bygga dina egna Plugin eller t om använda dig av s.k Vendors som kan vara i princip vilket tredjepartsscript som helst. Det finns t om (rätt konceptuella) exempel på (bland annat) hur man implementerar Drupal i CakePHP för att enklare kunna förlänga Drupal. Nu drar jag ju mest upp PHP-lösningar, det finns ju givetvis ramverk även för andra språk. Är det så att du vill ha en färdig lösning så har du ju en rad alternativ framför dig redan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte Joomla? Jag älskar det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Kaffe för ditt informativa svar. Ska helt klart fördjupa mig i Drupal och även titta närmare på CakePHP som jag hittills endast hört talas om, mer eller mindre.
Alltinggratis, du får gärna specificera lite närmare varför du älskar Joomla! Jag behöver massa kött på benen för att välja rätt system ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker bara att det är kraftfullt, lätt att bygga ut, har bara hört positiv kritik om det. Sedan är det gratis också :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stöttar du mig om jag skulle hamna i en fallgrop med Joomla, så jag kan fråga dig?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Varför skapar du inte ett eget CMS? :|
Det tar tid men jag antar att du kan fakturera per timme så ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har sagt det tidigare och säger dte gärna igen. Jag använder själv GeekLog eftersom det har ett betydligt mer förfinat behörighetssystem än t.ex. Joomla. Detta var viktigt för mig då jag valde CMS. Att det sedan är lätt att göra egna pluginer till geeklog är självklart också viktigt för mig.
Enda riktiga down-siden med geeklog som jag stött på är att det är lite drygt att göra egna templates för utessende. Och att antalet templetes till geeklog osm man kan ladda ner/köpa är betydligt mindre än till t.ex. Joomla. Men för mig överväger fördelarna nackdelarna mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Joomla är det jag själv använder för "större" projekt (för ett enmansföretag, alltså). Men jag har helt hoppat över till 1.5 och använder det för alla nuvarande projekt och håller tummarna för att det kommer en skarp version innan kunderna kroknar...
Det jag gillar med Joomla 1.5 är enkelheten för kunderna, mängden plugins och templates som finns och att det är uppbyggt enligt MVC-mönstret precis som CakePHP. För den som vill finns det dessutom nu ett projekt för att sammanföra CakePHP och Joomla (Jake!). Dessutom har de ett grymt utvecklingsteam och otroligt många tredjepartsutvecklare. Behörighetssystemet har varit det som har fått mest kritik men nu verkar det som att det kommer ett finmaskigare system till 1.5 på ett eller annat sätt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|