FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag läste någonstans att om du gör något utan krav på motprestation är det ok. Om du däremot utför en tjänst för att få en annan tjänst utförd ska det beskattas.
Är båda företagare blir effekten lite skum ändå. Om du utför en tjänst och jag betalar 2 000 kr till dig och jag utför en tjäsnt och du betalar mig 2 000 kr blir resultatet det samma. Ännu mer intressant kan det bli att vinkla det hela lite mer. Säg att du har en flickvän som du hälsar på. Ni har sex. Under samma besök får hon en present av dig. Har du då brutit mot sexköpslagen? Till syvende och sist är det en rimlighetsbedöming som behöver göras.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Det var lite det jag pratade med tanten på skatteverket, och hon sa ju att hon förstår om lagen inte riktigt efterlevs, eftersom det i flera fall blir helt orimligt.
Vem skall göra rimlighetsbedömningen? Om barnen skall städa sitt rum annars får dom ingen efterrätt? Gå ut med hunden så tar jag disken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Just nu är jag iväg och hjälper brorsan flytta ur sin lägenhet... men vet i katten om jag vågar det längre... :P
Räck upp en hand ni som tycker jag att jag genast ska avbryta flytthjälpen och brorsan får klara det själv. Så slipper vi ju bryta mot lagen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Nä, klart du ska hjälpa men glöm inte att ta med det i din deklaration
![]() Byta länkar då? Borde i så fall vara likadant. Vi bör skatta för alla länkbyten enligt skatteverkets sätt att se på det hela. Det är en tjänst som är värt X antal kr ju. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Självklart jag ska ta upp det i min deklaration.... har precis ringt stans största flyttfirma, så nu vet jag värdet på hjälpen jag ger också :P
Shit, det är så mycket inom detta ämnet som inte är tillämpningsbart... hade vi inte gjort som vi gör nu så hade stora delar av samhället slutat fungera... det hade stannat helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
Vad är det du pratar om nu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Detta är precis så jag skulle tro det ligger till (utan att ännu ha läst skatterätten). Citat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Detta är ju helt sinnessjukt. Tror knappast någon på Skatteverket som ens följer dessa regler.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|