FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skönt att se att någonting görs mot dessa bluffmakare. Jag tycker det verkar som det ligger bluff bakom det mesta vad gäller "Vi har si och så många besökare och din annons kommer att visas si och så många tusen gånger om dagen"... stämmer aldrig!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är därför man skall betala per visning eller per klick om man köper annonser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min spekulation landar på en gammal WN-tråd: http://www.webmasternetwork.se/f11t11319hl...sdelen-st0.html (dvs riks delen .se)
Men efter att jag läst artikeln flera gånger anser jag att åtalet verkar riktigt platt ! - bortsett från att han underlåtit sig att betala miljonen i skatt, så anser jag att åtalet i sig är märkligt. Att uppge trafik och antal exponeringar för en sida är förvisso intressant och bygger trovärdighet för säljaren, men jag har svårt att se att någon ska kunna tvinga dig till att uppge detta för kund. Det ligger ju i kundens intresse att "vara så uppdaterad på området" så att han kan ta ett köpbeslut eller inte. Vad skulle då hända med "portaler" som är stora ena månaden och mycket mindre en annan månad ? Det är ju inte brottsligt eller olagligt att göra dåliga affärer... Samtidigt kan detta få riktigt intressanta konsekvenser om det verkligen leder till en dom i ärendet - Eftersom det då skulle ställa HELT andra krav på i stort sett alla som säljer annonsutrymme att ha dels aktuell besöks/exponeringsstatistik och dels ha en därtill flexibel prislista - För om du inte har det riskerar du bli åtalad för att dina kunder gjort en dålig affär ! Nej, jag satsar min tia på att målet läggs ner.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Innebär detta också att man kan börja åtala telefonförsäljare som säljer skitsaker som strumpor och plastrakhyvlar? *lol*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe, www.fl-net.se är ett stort skämt. Om man kollar deras sida så borde ju Sportnyheter vara populärt. Högst upp åt höger har du en annons som är från oss på Fotbollsnytt. Den annonsen är 3 år gammal (!!!!!!)
Nyheterna på sidan plockar de rakt av från oss och skriver fotbollsnytt.se under dem. Ingen sida att ha rättare sagt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tar hellre och annonserar ut plats på min site mot betalning "per visning" (page view) ... skulle jag ta 1 öre i betalning skulle jag vara rik, ordentligt rik. Däremot har jag funderat på att det nog är mer rätt, både mot annonsören och siteägaren, att använda sig av klick som betalning. men jag säger som så. Stjärnsäljaren! du får även kontakta mig ![]() cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad snackar du om , vi har sedan 2003 ett avtal med Christoffer Larsson att fritt hämta nyheter på fotbollsnytt.se. Där ingår bannern. Initiativet till detta byte kom inte från oss.
Sportnyheter är idag inget stort för oss, vi har det mer som en kul grej. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Åtalet baseras ju på att han sålde annonser till företagare i Norge och Finland. Alla annonsskojare jag personligen känner till är de som operera mot svenska kunder.
Någon här som är annonssäljare, man, 32 år och bosatt i södra Stocksholm förresten? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|