FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns ju ett alternativ där WU tar hem uppdateringar men inte installerar automatiskt. Jag vill nog kalla "problemet" för handhavandefel...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Start -> Kör -> gpedit.msc Local Computer Policy -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update "No auto-restart for scheduled Automatic Updates installations" Sätt till "Enabled" Starta om :P och sedan kommer din dator aldrig mer startas om efter uppdatering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Minns en gång när jag pluggade när kommunen grävde av strömkabeln till hela området. Det hördes en smäll och sedan hörde man hur i princip halva datasalen i panik skrek "nej" för att de inte sparat ofta... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Men då det är inställt normalt att starta om som standard och många användare hör dagligen hur mycket skit det finns till Windows och att dom ska köra uppdaterad antivirus och system hit och dit så tror jag många aktiverar att automatisk ska ladda ner.
Och även normala användare kanske inte sparar precis hela tiden. Alltså är det ett stort problem. Sedan ser jag det som större problem att så jävla många idioter lyckas gräva av kablar hela tiden. Inte att personen inte har sparat på någon timme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att Microsoft har lite ansvar i frågan om de vill behålla sina nya kunder. Självklart ska en automatisk omstart ej förekomma om man inte ställt in det. Sedan tycker jag det är lite snurrigt med dialogrutor där det inte finns någon möjlighet att avbryta en omstart. Trycker man på en tangetn eller rör musen så vill jag nog där få en dialogruta med nedräkning och möjlighet att avbryta.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|