Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Svensk pedofilsajt går inte att stoppa

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-03, 20:20 #11
admin@kk admin@kk är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Nykomling

Hej!

Jag administrerar www.kkchatten.com och jag snackar gärna med er om ni vill =)

Innan ni börjar dra förhastade slutsatser om en artikel publicerad i aftonbladet så bör ni kanske snacka med oss...

För det första Aftonbladet säger att det är ett forum, vi har inga forum (iof har aftonbladet haft fel förut så d säger ju iof inte så mycket...)

Men d viktigaste av allt är att vi har ett SAMARBETE med Rikspolisstyrelsen(vill inte lämna ut hans namn här) och vi ger dom IP nummer och tidpunkt till ALLA som postar barnporrelaterade bilder (vi hatar dom lika mycket som ni gör..) problemet är att barnporrgruppen på rikskrim är så överhopad med arbete att dom inte hinner göra nått åt saken (aftonbladet skrev om detta för några veckor sedan, det gick även runt maillistor man skulle skriva på..)

Problemet som vi har är att vi konstant får in bilder i chatten som vi inte vill ha, vi vill dock hålla chatten så öppen som möjligt så vi har börjat permanent banna IP adresser, men problemet är att dom äckliga jävlarna sitter på dial-up linor i tyskland.

Mer funderingar? tips på hur vi kan göra för att blocka detta permanent?

Skicka ett mail till: [email protected]
admin@kk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 22:10 #12
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Jag tycker det är förjävligt att ni halft om halft kan se genom fingrarna med sådana här saker genom att skicka uppgifterna till polisen, som ni ändå vet inte gör någonting av saken.

Kräv inloggning för att kunna posta bilder. Så mycket svårare än så borde det inte vara? Ni skulle iaf få bot på en majoritet av regelbrotten på det sättet...

Men jag skulle gissa att pengar är viktigare än moral här.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 22:20 #13
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by admin@kk@Feb 3 2007, 21:20
vi vill dock hålla chatten så öppen som möjligt
Det finns hundratals och tusentals chattsidor världen över som både vill och kan hålla den typen av material borta. Men här varken vill man eller kan man. Svagt och ärelöst.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 22:35 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Nu har jag inte ens tittat på sidan, men är det som aftonbladet beskriver förstår jag inte varför inte Dependit/Webcows inte sparkar ut sidan direkt.

Kräv att bilderna ska godkännas av någon form av moderator först. Verkar det vara mycket jobb så leta upp nya moderatorer.

Det är klart ni kan göra något åt problemet om ni vill.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 22:37 #15
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by admin@kk@Feb 3 2007, 20:20
Hej
Men d viktigaste av allt är att vi har ett SAMARBETE med Rikspolisstyrelsen(vill inte lämna ut hans namn här) och vi ger dom IP nummer och tidpunkt till ALLA som postar barnporrelaterade bilder (vi hatar dom lika mycket som ni gör..) problemet är att barnporrgruppen på rikskrim är så överhopad med arbete att dom inte hinner göra nått åt saken (aftonbladet skrev om detta för några veckor sedan, det gick även runt maillistor man skulle skriva på..)
Nu kan jag inte komma på vad det heter, men vill minnas att det är olagligt att ha uppe en tjänst i ett syfte att sätta dit dem för ett visst brott - i alla fall i Sverige. I USA brukar ju polisen ganska flitigt "sälja knark" för att spärra in alla som försöker köpa.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 23:21 #16
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Är ju en chatt så går ju aldrig ha någon som kollar allt innan. Är ju precis som om varje rad som skrivs på IRC/MSN skulle godkännas av någon före.

Skildnaden här är ju att man kan posta grafiska bilder.

Nu vet jag inte hur den fungerar om folk endast postar en länk till bilden eller om bilden skickas till deras server eller inte.

Finns massa juridiska hinder på många olika sätt.

Men en sak är säker att det aldrig går skydda sig på chatt mot vissa personer även om det gäller text som skrivs eller bilder som skickas.

Enda vettiga lösning skulle väl vara någon system som kan automatisk tolka bilder men det skulle vara riktigt avancerat lösning.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 23:23 #17
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Lite offtopic, men jag tycker det är hur bra som helst att göra som i USA, åtminstone när det gäller grova saker, dvs typ sälja knark för att sätta dit folk.

Men till det vettiga, menade inte admin@kk att dom samarbetar med rikspolisen med poängen att dom ger ut IP till alla som missköter sig och postar barnporr?

Dvs dom gör inte som i USA utan ger bara enkelt ut alla IPn dom frågar efter för att göra jobbet enklare för polisen.

Och till sist så håller jag med jonny, om detta är ett problem så MÅSTE ni fixa moderatörer som manuellt granskar alla bilder, annars är det ju katastrof.
Hjalle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-03, 23:36 #18
Netikett Netikett är inte uppkopplad
Flitig postare

Netikett Netikett är inte uppkopplad
Flitig postare

Det är väl bättre att göra så att registrerade medlemmar bara kan posta bilder? De som bara vill snabbchatta behöver inte registrera sig.
Att kräva en epostadress vid registreringen stoppar nog de flesta av de fula fiskarna.
Netikett är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-04, 00:05 #19
Nykomling

Nykomling

ang: www.kkchatten.com

Bilden läggs upp automatiskt om "användaren" vill det.

Är det sedan en bild av olämpligt material så kan användmaren som hittar bilden markera den som olämplig, den tas då automatiskt bort från bildsidan och flyttas till en intern sida för granskning..

Vi som driver sidan försöker även gå igenom bildsidan so ofta vi kan för att plocka bort allt, vi hade en period för några månader sen när ett par tyskar postade stora mängder barnporr vilket resulterade i många långa nätter och mycket blockade IP:n, efter det har barnporr bilderna minskat drastiskt.

Jag vill återigen repetera:
DET ÄR INTE www.kkchatten.com SOM AFTONBLADET SKRIVER OM!!!

edit:
kollade runt lite på Flashback, hittade detta:
http://www.flashback.info/showthread.php?t=439213
admin@kk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-04, 03:16 #20
AndreasJ AndreasJ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
AndreasJ AndreasJ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Originally posted by admin@kk@Feb 4 2007, 01:05
edit:
kollade runt lite på Flashback, hittade detta:
http://www.flashback.info/showthread.php?t=439213
Och vad vill du säga med det? Att det är free6 som är skruken i detta? Är det därför som din sida knullkontakt länkar till free6?

Om du inte kan kontrollera din egna sida så är det inte svårare än att stänga ner skiten? Eller vill du att pedofilerna ska ha en kanal att sprida sittt material? Skärp dig.
AndreasJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017