FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag administrerar www.kkchatten.com och jag snackar gärna med er om ni vill =) Innan ni börjar dra förhastade slutsatser om en artikel publicerad i aftonbladet så bör ni kanske snacka med oss... För det första Aftonbladet säger att det är ett forum, vi har inga forum (iof har aftonbladet haft fel förut så d säger ju iof inte så mycket...) Men d viktigaste av allt är att vi har ett SAMARBETE med Rikspolisstyrelsen(vill inte lämna ut hans namn här) och vi ger dom IP nummer och tidpunkt till ALLA som postar barnporrelaterade bilder (vi hatar dom lika mycket som ni gör..) problemet är att barnporrgruppen på rikskrim är så överhopad med arbete att dom inte hinner göra nått åt saken (aftonbladet skrev om detta för några veckor sedan, det gick även runt maillistor man skulle skriva på..) Problemet som vi har är att vi konstant får in bilder i chatten som vi inte vill ha, vi vill dock hålla chatten så öppen som möjligt så vi har börjat permanent banna IP adresser, men problemet är att dom äckliga jävlarna sitter på dial-up linor i tyskland. Mer funderingar? tips på hur vi kan göra för att blocka detta permanent? Skicka ett mail till: [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är förjävligt att ni halft om halft kan se genom fingrarna med sådana här saker genom att skicka uppgifterna till polisen, som ni ändå vet inte gör någonting av saken.
Kräv inloggning för att kunna posta bilder. Så mycket svårare än så borde det inte vara? Ni skulle iaf få bot på en majoritet av regelbrotten på det sättet... Men jag skulle gissa att pengar är viktigare än moral här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har jag inte ens tittat på sidan, men är det som aftonbladet beskriver förstår jag inte varför inte Dependit/Webcows inte sparkar ut sidan direkt.
Kräv att bilderna ska godkännas av någon form av moderator först. Verkar det vara mycket jobb så leta upp nya moderatorer. Det är klart ni kan göra något åt problemet om ni vill.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Är ju en chatt så går ju aldrig ha någon som kollar allt innan. Är ju precis som om varje rad som skrivs på IRC/MSN skulle godkännas av någon före.
Skildnaden här är ju att man kan posta grafiska bilder. Nu vet jag inte hur den fungerar om folk endast postar en länk till bilden eller om bilden skickas till deras server eller inte. Finns massa juridiska hinder på många olika sätt. Men en sak är säker att det aldrig går skydda sig på chatt mot vissa personer även om det gäller text som skrivs eller bilder som skickas. Enda vettiga lösning skulle väl vara någon system som kan automatisk tolka bilder men det skulle vara riktigt avancerat lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite offtopic, men jag tycker det är hur bra som helst att göra som i USA, åtminstone när det gäller grova saker, dvs typ sälja knark för att sätta dit folk.
Men till det vettiga, menade inte admin@kk att dom samarbetar med rikspolisen med poängen att dom ger ut IP till alla som missköter sig och postar barnporr? Dvs dom gör inte som i USA utan ger bara enkelt ut alla IPn dom frågar efter för att göra jobbet enklare för polisen. Och till sist så håller jag med jonny, om detta är ett problem så MÅSTE ni fixa moderatörer som manuellt granskar alla bilder, annars är det ju katastrof. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är väl bättre att göra så att registrerade medlemmar bara kan posta bilder? De som bara vill snabbchatta behöver inte registrera sig.
Att kräva en epostadress vid registreringen stoppar nog de flesta av de fula fiskarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
ang: www.kkchatten.com
Bilden läggs upp automatiskt om "användaren" vill det. Är det sedan en bild av olämpligt material så kan användmaren som hittar bilden markera den som olämplig, den tas då automatiskt bort från bildsidan och flyttas till en intern sida för granskning.. Vi som driver sidan försöker även gå igenom bildsidan so ofta vi kan för att plocka bort allt, vi hade en period för några månader sen när ett par tyskar postade stora mängder barnporr vilket resulterade i många långa nätter och mycket blockade IP:n, efter det har barnporr bilderna minskat drastiskt. Jag vill återigen repetera: DET ÄR INTE www.kkchatten.com SOM AFTONBLADET SKRIVER OM!!! edit: kollade runt lite på Flashback, hittade detta: http://www.flashback.info/showthread.php?t=439213 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om du inte kan kontrollera din egna sida så är det inte svårare än att stänga ner skiten? Eller vill du att pedofilerna ska ha en kanal att sprida sittt material? Skärp dig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|