Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Erfarebhet av Enecto Prospectfinder?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-16, 11:43 #11
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
Flitig postare
Intets avatar

Jag kör ProspectFinder på en B2B sida. Där fungerar det perfekt då kunden vill veta vilka eventuella större företag som varit och tittat på hemsidan. Jag skulle dock inte rekomendera ProspectFinder till hemsidor inriktade mot konsumenter då ProspectFinder endast (? om jag inte missat någon inställning) loggar besökare från linor registrerade på företag och inte 95% av konsumenterna som kör på telia, chello, bredbandsbolaget osv...

Frågan om det är prisvärt kan ju diskuteras... Om man använder det i några år så har man betalat en hel del eftersom man betalar månadsvis. Så man borde räkna ut ett breakeven då det istället lönar sig att uteveckla en liknande lösning själv. Jag skulle gissa på att det landar på ca 1,5 - 2 år. Men om man är lat och vill sprida ut kostnaderna så kanske det lönar sig.
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 12:33 #12
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Förutom att se vilka företag och vad de tittar på, vilka fördelar ger programmet?

Kan man inte koda ett litet script som retunerar en lista med ip-nummer som är registrerade på företag som varit inne på ens sida. Skulle det ge samma funktion?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 14:27 #13
Intets avatar
Flitig postare

Flitig postare
Intets avatar

Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 16 2007, 13:33
Förutom att se vilka företag och vad de tittar på, vilka fördelar ger programmet?
Kan man inte koda ett litet script som retunerar en lista med ip-nummer som är registrerade på företag som varit inne på ens sida. Skulle det ge samma funktion?
Det är inte så enkelt som man tror vi första anblick. Jag ställde mig själv samma fråga innan jag bestämde mig för att testa. Men har insett att det inte är helt trivialt. När en besökare som sitter på en företagslina besöker sidan så loggas det direkt i loggen och du kan i rapporten se ytterliggare information om besökaren än vad du får om du gör en manuel WHOIS på IP-adressen. Dessutom får du en veckorapport via PDF som ger en överblick över besökarna. Sånt uppskattas av företagare som inte är så värst IT-kunniga... Det man betalar för är väl inte i första hand tekniken utan pedagogiken i rapporterna (gissar jag).
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-20, 00:17 #14
BeEss BeEss är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
BeEss BeEss är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Jag har inte varit inne och tittat på den här tråden på ett tag och först och främst vill jag tacka de som har gjort sig besvär att svara på min fråga.

Sedan vill jag ta upp det här med SPAM-anklagelserna. Först och främst, jag känner inte de personer som svarat här och har aldrig tidigare varit i kontakt med dem. Så det finns alltså ingen koppling mellan mig och dem sedan tidigare.

Vidare så visste jag inte att det tydligen inte ses med blida ögon om man frågar efter andras erfarenheter av diverse kommersiella program och produkter. Jag trodde i min enfald att det var för att dela erfarenheter och kunskaper om såväl programverktyg, design och programmering som forum liknande detta - och även till viss del WebForum - finns till. Att jag lägger in en fråga även på WebForum betyder väl att jag ökar mina chanser att få fler svar och fler chanser att ta del av andras erfarenheter, så varför skulle jag inte göra det?

Än en gång tack till er som delat med er av era erfarenheter av Prospectfinder.
BeEss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 18:05 #15
henning henning är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Medlem

Tja, jag tar väl och bumpar den här tråden då. Är ute efter mer aktuell info om Prospectfinder.

Är det någon här som kör tjänsten för närvarande?
Hur är kvalitén på de uppgifter som man får i sina månadsrapporter?
Är uppgifterna användbara eller är det bara skräpinformation som man får?

Som jag förstår det är det Prospectfinders affärsidé att ta ut ip-adresser som besöker webbsidan och sedan kombinera detta med information från olika datakällor till att skapa en rapport med information om besökarna till webbsidan. Stämmer detta, eller har jag fått det hela om bakfoten? Kan detta ge så mycket information så att det är värt den kostnad som man har för tjänsten?
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-31, 10:29 #16
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Googlade prospect finders men hittade ingen info. Jag gissar att det är en tjänst/mjukvara som låter en se vilka företag som besökt ens webbplats, stämmer det? Den funktionen finns nämligen inbyggd i Google Analytics.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-31, 12:37 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by oskarg@Mar 31 2009, 10:29
Googlade prospect finders men hittade ingen info. Jag gissar att det är en tjänst/mjukvara som låter en se vilka företag som besökt ens webbplats, stämmer det? Den funktionen finns nämligen inbyggd i Google Analytics.
Tja, i princip fast med idén att dom bygger på det med ytterligare information om besökaren (ex.vis data ur företqagsregister mm). Man kan utöver detta koppla det mot sitt CRM-system för att koppla det till de nuvarande leads man har inlagda där. Så har jag förstått det iaf.
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017