FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har medlemsregistreringen "utanför" phpBB och tankar över medlemmarna dit från vårt "eget" medlemsregister.
Det är ett sätt att slippa spambots. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så detta är 100% spambotar som gör detta? Åker på mer & mer spam hela tiden, otroligt jobbigt. Borde man inte kunna göra ett enkelt "Skriv in E-postadressen igen"-fält i profile.php (som används vid registrering). Finns ej detta fält eller stämmer det inte överrens med första E-postadress-fältet, går ej registreringen i genom - Enkelt att göra via en if-sats innan infon matas in med INSERT INTO.
Eller är jag ute o cyklar? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om man kör aktivering via mail, funkar inte det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gjorde en väldigt enkel lösning i ett PHPBB-forum med en enkel gåta vid registreringen.
Typ: Vad är tio plus tio, skriv svaret i bokstäver. De har inte lyckats knäckt det iaf. ![]() Mvh bruze |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Anti Bot Question Mod till PhpBB kan varmt rekommenderas! (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=383305)
Du skapar mycket enkelt egna frågor. Sedan moden installerades har inte ett enda spam-konto skapats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> document.write("<input type=hidden name=size value=" + screen.width + "x" + screen.height + ">") document.write("<input type=hidden name=depth value=" + screen.colorDepth + ">") </script> Sedan kikar du och ser att på depth så har du is_numeric() (php) eller isnumeric() asp. För size så kikar du efter siffraxsiffra... Finns det så är det okej. Spambottar fyller alla fält med text i vanliga fall.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Alltså, grejen är ju att även om man kör med aktivering via mail är att även om de (SPAMMARNA) aldrig aktiveras så kommer deras webadresser synas (även inaktiverade användare syns ju i "Memberslist" tyvärr, det är därför(en av anledningarna iaf) som phpBB är spammarnas favorit...) Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Installerat Anti Bot Question Mod och gjorde en egen fråga med svar, som man kan göra. Verkar fungera bra, tack för tipset elf98!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|