FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver en sorts spindel till min hemsida (www.svenskabatmarknaden.se) för att kunna lista ut annonser från andra annonssidor, likt allaannonser.se.
Jag har tänkt underlätta lite genom att be de anslutna handlarna att göra index-sidor som ser ut såhär: Datum|Bild(Ja/Nej)|Rubrik|Beskrivning|Kategori|Län|Typ|Pris|Länk Datum|Bild(Ja/Nej)|Rubrik|Beskrivning|Kategori|Län|Typ|Pris|Länk Datum|Bild(Ja/Nej)|Rubrik|Beskrivning|Kategori|Län|Typ|Pris|Länk Datum|Bild(Ja/Nej)|Rubrik|Beskrivning|Kategori|Län|Typ|Pris|Länk osv.. Med andra ord, en annons per rad. Frågan är nu hur man gör självaste funktionen/spindeln som ska lista ut alla annonser/rader från de olika sidorna och dessutom sortera dem i t ex. datumordning. Någon som vet hur Allaannonser.se har gjort om dom sparar i databasen och sedan listar ut eller om dom kör direkt från index-sidorna? Det blir ju genast svårare om man ska spara i databasen, då man måste göra regelbundna granskningar och resultaten blir inte lika färska. Obs: Jag kan inte XML och RSS, ja kör helst PHP. Vore SUPERGLAD för hjälp!! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|