FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det är väl ett användarnamn med lösen utöver skrapkoden vill jag minnas mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
lutar åt handelsbanken faktiskt.. har det på mitt lönekonto men tycker de e så jävla dryg varje gång man formatera datorn så måste man ju hämta en ny internetkod o skit... vet inte om de går o ta backup på det hela? då min dator formateras var 3:e månad så är det inte så smidigt.. men kan man som ni säger lägge allt på ett usb så vore ju det som båten i vattnet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör SEB privat och för 2 av mina bolag och betalar 1500 kr per konto inklusive betalkort.
För övrigt är SEB enligt mig en mycket bra bank och deras internetbank slår alla andra jag testat stort. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Var dit i god tid, informerade om att vi behövde få kontona den 1;a dec (va där cirka 5 dagar innan), helt nystartat bolag, inga krav på varken krediter eller lån utan helt vanligt företagskonto med BG, no more, no less, kostnaden för kontot erbjöd jag mig betala kontant på direkten, hade även med mig bankväxel för pengar som skulle sättas in. 1,5 vecka efteråt hade dom fortfarande inte hört av sig, så jag tog mitt pick och pack och gick till SEB istället och avslutade även alla privatkonton i Swedbank. Har ännu inte fått pin-koden till digipasset @ SEB än så kan inte uttala mig om något speciellt där, fick en personlig bankkontakt som var väldigt trevlig på SEB och kontona fixades samma dag som vi skrev på pappren. Möjligt att händelsen var unik för mig, men det spelar ingen roll för just vår del, det räckte för att känna sig oönskad som kund hos Swedbank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SEBs internetbank är buggig, men den har blivit bättre.
Jag har Swedbank privat och gillar inte attityden gentemot mig som kund. De har också gjort om och försämrat sin internetbank flertalet gånger. Handelsbanken har gett mig ett mycket bra bemötande. Företagskonto och bankgiro öppnades i princip direkt. Jag ringde och pratade med dem en fredag och hade inte möjlighet att komma föribi förrän på onsdagen. På onsdag skrev vi på avtalet och allt var igång inom en timme. Nordea och deras skraplotter känns inte som något vettigt alternativ.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
600kr ink moms för företagskonto med BG hos Handelsbanken. Kreditkortet har jag dock skippat.
Swedbank har mycket smidigare interface, det krävs oftast 2-4 klick extra för att göra motsvarande saker hos Handelsbanken. Att slippa den förbannade logindosan och att inte bli utloggad efter 15 minuter spar dock massor med tid. Gissningsvis tar varje inlogg hos FSB ca 20-40sek, medans det tar 5sek hos Handelsbanken. Det blir många timmar per år man slipper ägna åt att logga in! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Föredrar ett bra gränsnitt som går snabbare att arbeta i. Se bara skillnader mellan gamla webbapplikationer med och utan AJAX tex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||