Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

banker och deras priser?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-29, 17:55 #11
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by akkeman@Dec 29 2006, 17:52
Den möjligheten finns för dem som inte vill ha med sig sitt certifikat på usb-minne etc, alternativt behöver logga in där programvaran Nexus Personal inte finns installerat.
Man kan kan ha certifikatet på sina datorer, och behöver man logga via vänners datorer kan man skrapa fram en kod.
Och när jag läser din text en gång till så kanske det var något liknande du faktiskt skrev
Jag har alltid kört med certifikatet men fick nyligen alltså även en kodbricka, så nu loggar jag in med både cert och kod. Det går alltså att logga in från vilken dator som helst med enbart kodbrickan?
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-29, 19:21 #12
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av elofsson
Citat:
Ursprungligen postat av akkeman
Den möjligheten finns för dem som inte vill ha med sig sitt certifikat på usb-minne etc, alternativt behöver logga in där programvaran Nexus Personal inte finns installerat.
Man kan kan ha certifikatet på sina datorer, och behöver man logga via vänners datorer kan man skrapa fram en kod.
Och när jag läser din text en gång till så kanske det var något liknande du faktiskt skrev

Jag har alltid kört med certifikatet men fick nyligen alltså även en kodbricka, så nu loggar jag in med både cert och kod. Det går alltså att logga in från vilken dator som helst med enbart kodbrickan?
Det vill jag påstå.

Men det är väl ett användarnamn med lösen utöver skrapkoden vill jag minnas mig.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-31, 00:22 #13
Crelle Crelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Crelle Crelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
lutar åt handelsbanken faktiskt.. har det på mitt lönekonto men tycker de e så jävla dryg varje gång man formatera datorn så måste man ju hämta en ny internetkod o skit... vet inte om de går o ta backup på det hela? då min dator formateras var 3:e månad så är det inte så smidigt.. men kan man som ni säger lägge allt på ett usb så vore ju det som båten i vattnet...
Crelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-31, 01:46 #14
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Reg.datum: May 2004
Jag kör SEB privat och för 2 av mina bolag och betalar 1500 kr per konto inklusive betalkort.

För övrigt är SEB enligt mig en mycket bra bank och deras internetbank slår alla andra jag testat stort.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-31, 03:13 #15
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by Kjette@Dec 31 2006, 00:58
Vi håller på att byta ifrån Nordea till Swedbank
Varför gör ni det?
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-31, 03:25 #16
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av alltinggratis
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Har både handelsbanken och SEB, seb-priset står en bit upp, Handelsbanken tar 1300 för deras paket om jag inte minns helt fel.
Däremot gillar jag handelsbankens loginfunktion bättre med certifikatet än den jäkla digipasset som man ska komma ihåg överallt.
Varför inte använda sig av Swedbank i sådana fall? Eller finns det slagkraftiga fördelar med SEB och Handelsbankens paket som du kan dela med dig utav?
För att jag blev så ignorant bemött där.

Var dit i god tid, informerade om att vi behövde få kontona den 1;a dec (va där cirka 5 dagar innan), helt nystartat bolag, inga krav på varken krediter eller lån utan helt vanligt företagskonto med BG, no more, no less, kostnaden för kontot erbjöd jag mig betala kontant på direkten, hade även med mig bankväxel för pengar som skulle sättas in.
1,5 vecka efteråt hade dom fortfarande inte hört av sig, så jag tog mitt pick och pack och gick till SEB istället och avslutade även alla privatkonton i Swedbank.

Har ännu inte fått pin-koden till digipasset @ SEB än så kan inte uttala mig om något speciellt där, fick en personlig bankkontakt som var väldigt trevlig på SEB och kontona fixades samma dag som vi skrev på pappren.

Möjligt att händelsen var unik för mig, men det spelar ingen roll för just vår del, det räckte för att känna sig oönskad som kund hos Swedbank.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-31, 11:09 #17
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
SEBs internetbank är buggig, men den har blivit bättre.

Jag har Swedbank privat och gillar inte attityden gentemot mig som kund. De har också gjort om och försämrat sin internetbank flertalet gånger.

Handelsbanken har gett mig ett mycket bra bemötande. Företagskonto och bankgiro öppnades i princip direkt. Jag ringde och pratade med dem en fredag och hade inte möjlighet att komma föribi förrän på onsdagen. På onsdag skrev vi på avtalet och allt var igång inom en timme.

Nordea och deras skraplotter känns inte som något vettigt alternativ.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-01, 04:30 #18
elf98s avatar
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem
elf98s avatar

600kr ink moms för företagskonto med BG hos Handelsbanken. Kreditkortet har jag dock skippat.

Swedbank har mycket smidigare interface, det krävs oftast 2-4 klick extra för att göra motsvarande saker hos Handelsbanken.

Att slippa den förbannade logindosan och att inte bli utloggad efter 15 minuter spar dock massor med tid.

Gissningsvis tar varje inlogg hos FSB ca 20-40sek, medans det tar 5sek hos Handelsbanken. Det blir många timmar per år man slipper ägna åt att logga in!
elf98 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-01, 04:43 #19
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by elf98@Jan 1 2007, 05:30

Gissningsvis tar varje inlogg hos FSB ca 20-40sek, medans det tar 5sek hos Handelsbanken. Det blir många timmar per år man slipper ägna åt att logga in
Kanske, men dessa timmar går ju på ett ut då det tar fler klick på gränssnittet hos HB.

Föredrar ett bra gränsnitt som går snabbare att arbeta i. Se bara skillnader mellan gamla webbapplikationer med och utan AJAX tex.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 13:49 #20
elf98s avatar
Medlem

Medlem
elf98s avatar

Citat:
Originally posted by Wojt@Jan 1 2007, 05:43
Kanske, men dessa timmar går ju på ett ut då det tar fler klick på gränssnittet hos HB.
Visst förlorar man tid på fler klick, men inte i närheten av hur lång tid det tar att logga in hos FSB om och om igen!
elf98 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017