FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Instämmer med Jonny, byt webbhotell. Man får vad man betalar för helt enkelt.
/Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sökte på "seg sida" i går.....
Japp, vet att scorpiondata har varit omskrivet, tycker dock att det är länge sedan. Hoppas att det blivit bättre med tiden... Dessutom har supporten jag fått på scorpion varit superb, mycket snabb och bra service. PB har hjälpt till med saker som jag inte tror man hade fått hos många andra webhotell. Om det går att lösa med segheten vill jag ligga kvar hos scorpion, men naturligtvis inte på bekostnad av att jag tappar kunder pga seg sida. Detta innebär mao kanske att det är hos scorpion problemet ligger. Men i vilket fall finns det ju en hel del som jag kan göra efter era tips. Jag skickar en länk till denna tråd till min kompis på osc. Har lite svårt att tolka era tips då det hamnar "över mitt huvud". Tack alla hjälpsamma för tipsen, kommer ni på ngt mer så skriv. //Peo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är den person som hjälper Peo med hans butik. Jag har påpekat hans val av webbhotell ett antal gånger och jag tror den största bristen ligger hos dem. Vad gällande bilderna så hade vi installerat On the fly thumbnails, men nu när jag tittar i källkoden så verkar det vara som så att den funktionen har avaktiverats. Jag hjälper rätt många personer med deras butiker så det kan vara så att jag har blandat ihop de olika butikerna, men jag har för mig att vi installerade On the fly thumbnails och det kan ha varit så att det aldrig fungerade för att webbhotellet inte har stöd för GD. Vi får ta och titta på detta igen Peo. Tror att bilderna är en stor bov i dramat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Scorpionsdata har stöd för gd, så det är inga problem.
Lös först storleken på själva sajten, ta sen tag i databasen. osCommerce är krävande på den fronten. Jag har själv Scorpionsdata, det är ett bra webbhotell för det man får (10gb 120gb bandbredd) för lite över 1000 kr. Tyvärr får man tulla lite på vissa saker, t.ex databasaccesstiden. Själv har jag lagt alla större butiker på oderland.se, och seo-projekt samt mindre inkomstbringande sajter hos Scorpiondata, är mycket nöjd i det avseendet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|