FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mjo. Dessutom så släpper Adblock i Firefox igenom länkenheterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan hålla med Grazzy i allt han skriver!
Det verkar paradoxalt att sämre sidor ger bättre pengar men det är min erfarenhet också. Har man innehåll som är så bra att besökaren älskar att hoppa runt bland ens egna länkar blir ju Adsense-länkarna ofta ett nerköp. Har man en virrig sida med en massa länkar så blir ju Adsense mer en del av innehållet. Jag har en ratio på nästan 30 mellan min "bra content"-sida och min "länk-virrvarr"-sida. Dessutom får jag mycket mer per klick på den senare men det beror nog på innehållet. Min erfarenhet är också annars att man får mer pengar för annonser inom traditionellt "tunga" internetmarknader som läkemedel, resor, lån mm. medan länkar om roliga sidor (vilket man ju får ex. på roliga-klipp kan jag tänka mig) oftast ger betydligt mindre. Skulle jag gissa tror jag att "startsidor" har bäst CTR. Jag har ingen själv så jag tar gärna input från nån annan... ps. Ironiskt nog blev jag så nyfiken på en AdSense länk här ovanför textboxen att jag klickade på den medan jag skrev denna text ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Söktrafikssidor inom resebranschen är riktigt lönsamma om man lyckas.
Bra sammanställning där, grazzy. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Förresten, finns det möjlighet att styla länkarna i AdSense (jag tänkte mest på länkfärgen)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tror det är svårt att rekommendera en nisch sådär rakt av, personligen står jag fast vid att om man gör sånt man tycker är halvkul själv så blir det bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack! Hittade också följande text hos google nu:
"Därför låter vi dig anpassa utseendet på dina annonser så att de kompletterar din webbplats genom att du kan välja mellan över 200 färger och 24 förvalda färgpaletter" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
1,23:- / unik besökare (Analytics) i november från TD, men sedan har jag annan reklam som jag inte räknat in...
![]() På en annan sajt är samma siffra 0,0078.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|