Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


cloakning av adresser

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-27, 04:36 #11
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Det låter som serverkod som i sin tur inkluderar den efterfrågade sidan. På något sätt känns det som att du försöker länka till innehåll, texter eller bilder utan att ge ägaren credits för det, genom att dölja deras URL, så att besökaren måste gå via din sida.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-27, 10:50 #12
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
Citat:
Originally posted by Charlie@Nov 27 2006, 05:36
Det låter som serverkod som i sin tur inkluderar den efterfrågade sidan. På något sätt känns det som att du försöker länka till innehåll, texter eller bilder utan att ge ägaren credits för det, genom att dölja deras URL, så att besökaren måste gå via din sida.
Nej nej, försöker inte undgå något, förutom att gömma min affiliate länk.
"ägaren" som jag affiliate'ar betalar mig, får inte han några pengar så får inte jag det heller..
det är inget "pay per click" system jag använder mig utav, utan % på sales.
Så det vore lönlöst för mig att försöka undgå ägarens länkar, då får jag ju inte betalt helt enkelt.

Jag har inte blivit utsatt för något hacker attempt ännu dock, (Vad jag vet iaf) men man vill ju gadera sig så gott det går när man hör från "kollegor" att dom blir utsatta ofta och förlorar stora inkomster.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-27, 10:52 #13
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag vet inte vad du menar med "hackers" och att det här skulle spela någon roll. Jag har gjort det du efterfrågar ett par gånger och det handlar om mod_rewrite. Du länkar till en påhittad url som du sedan lägger till i din .htaccess-fil med den "äkta" urlen.

Tex http://www.sida.com/minlank - problemet är att vemsomhelst (och då särskilt "hackers") kan se precis vart länken går utan särskilda problem. Anyway, googla på mod_rewrite så hittar du hur du gör.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-27, 10:57 #14
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av senzei
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie
Det låter som serverkod som i sin tur inkluderar den efterfrågade sidan. På något sätt känns det som att du försöker länka till innehåll, texter eller bilder utan att ge ägaren credits för det, genom att dölja deras URL, så att besökaren måste gå via din sida.
Nej nej, försöker inte undgå något, förutom att gömma min affiliate länk.
"ägaren" som jag affiliate'ar betalar mig, får inte han några pengar så får inte jag det heller..
det är inget "pay per click" system jag använder mig utav, utan % på sales.
Så det vore lönlöst för mig att försöka undgå ägarens länkar, då får jag ju inte betalt helt enkelt.

Jag har inte blivit utsatt för något hacker attempt ännu dock, (Vad jag vet iaf) men man vill ju gadera sig så gott det går när man hör från "kollegor" att dom blir utsatta ofta och förlorar stora inkomster.
Hittade faktiskt en rätt bra html editor för några veckor sedan (glömt namnet just nu) som kodar sidan man bygger i något konstigt internt format, döljer allt i kodväg såg det ut som, när man vill previewa sidan man gjort så sparar man bara ner den i html , när man kollar i källkoden så ser allt ut som en rejäl röra och inget verkar läsbart, länkarna är dolda på alla sätt.. editorn använde java till nästan allt. Jag är bara nybörjare när det kommer till kodning överhuvudtaget, men det såg ut som ett bra alternativ faktiskt.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017