FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
XML är en standard, SGML är en annan. XHTML = XML Standard. HTML = SGML Standard. XML servas med MIME typ application/xml. XHTML som är en XML standard bör, enligt specifikation skickas som application/xhtml+xml. HTML som är en SGML standard, serveras som text/html. Specifikation ger utrymme nog att skicka XHTML som text/html, om det är HTML-kompatibelt. En charmig myt vars kontenta är att det är okej att skicka felaktig HTML 4 till webbläsarna enligt specifikation. Missuppfattningen att XHTML skulle vara en bättre standard bara för att den är nyare är ungefär likvärdig med tabeller för layout (och för att komma tillbaka och bita mig själv i svansen, varför tabeller för layuot faktiskt kan accepteras också). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vem har påstått här att XHTML automatiskt är en bättre standard för att den är nyare? Inte jag i varje fall. Här är det ju du som kommer med påståenden: Citat:
<!--QuoteBegin--Kaffe[/i] För att vara hård men rättvis: Tillbaka till skolbänken. [/quote]För att lära vad? Det där uppmaningen var ful, oförskämd, felaktig och baserad på rent trams. Jag hoppas att du inte tänkte dig att du skulle vara lärare då? I fråga om vidsynthet och att se till alla aspekter av en sak är det snarare du som borde tillbaka till skolbänken. /Bengt
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
/Bengt [/QUOTE] Jag kritiserar att du använder XHTML överhuvudtaget, jag hoppas att du har gjort det utifrån ett val och jag bedömmer det som felaktigt. De flesta väljer XHTML av orsaker det inte känner till. Här har du några orsaker till varför du bör använda XHTML:
Allt gott och väl om det inte vore för att när du skickar det som text/html så gör du inget av detta. Du efterfrågade kritik och du fick kritik. Min kommentar kanske var: ful, oförskämd, felaktig och baserad på rent trams men mina kunskaper, efterforskningar och kritik är det inte. Jag kanske borde lagt dit ett: ![]() Jag skall undvika att svara på dina inlägg i fortsättningen då, eftersom det uppenbarligen var ett känsligt område det här... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
<!--QuoteBegin--jaffa@ Väldigt mycket samma färger på siten. Vet inte riktigt vart ni vill att besökarnas fokus ska hamna. [/quote]Jo, det är sant - ganska blåaktigt överallt. En del kan man kanske göra åt det - men dock är det så här: Den här wepplatsen är till för äldre lika mycket som yngre. Man behöver ju vara betydligt mycket mer försiktig med färgsättningar för en äldre publik än för en yngre. <!--QuoteBegin--1337pm Oss? Är sidskaparen också arbetslös?[/quote]Nej - inte för stunden i varje fall - men man vet aldrig hur det går. "Oss" i det fallet är som "Vi" i titeln. Du får se det som att det är medlemmarnas sajt, inte skaparnas... om du kan. Ingen som vill testa funktionerna bakom en inloggning då? /Bengt
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Det vore nog bättre att börja med färre delar på forumet, bara 1-2 kategorier, och sen öka allt eftersom antalet poster ökar. Ser för "ödsligt" ut nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känns lite som ett phpfusion script.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
knappen "Medlemmar" blir aldrig markerad, även om man klickar på den.
Sen var det mycket "småkrafs" överallt, det kändes lite rörigt. T.ex. fanns tre länkar till "bli medlem" om man gick in på "Om oss". Två länkar på övriga avdelningar under "Hem". Jag fick ingen bra känsla av sidan. Mest tror jag pga av att det var en del "småkrafs". Google-sök osv känns bara dumt. Reklamen finns väl där av en anledning, men bidrog såklart till känslan av en massa "småkrafs". Vet inte om du vill ha kritik på själva idén, men ett forum för arbetslösa? Jag kanske har en massa fördomar, men det känns som att det är långtidsarbetslösa som eventuellt kan fastna på forumet. Hur aktiva/hjälpsamma/driftiga osv är långtidsarbetslösa? Jag skulle fokusera mer på direkta jobberbjudanden, men jag är inte så insatt. Slut på gnäll. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
- Inget felmeddelande om man skriver in fel användarnamn eller lösenord.
- Känns onödigt att cookies-informationen ligger som egen box på startsidan. Ingen bryr sig. Lägg den i footern eller nåt. - Ta bort "Här kan du läsa om nyheter..." Man förstår vad nyheter handlar om ändå. - Bli medlem sidan: Instruktionerna högst upp känns helt onödiga. Man förstår vad man ska göra ändå. - Kortare introtext på forumsidan. Om den ens behövs. - Hela hjälp-avdelningen känns överflödig och konstruerad för att fylla sajten med innehåll. - Kontaktsidan: samma här, onödiga instruktioner. När det gäller designen så tycker jag att loggan känns hemmagjord. Samt att en annan färg som inte är blå behövs för att bryta av den trista färgsättningen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|