FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Seattlegrunge>> obe skrev väl aldrig att det var något annat än Cache_Lite han testade?
Jag tycker att webinstallationen är lätt. Den kan du ju göra oavsett om det är din egen server eller webhotell du kör på dessutom. Bara att gå till http://go-pear.org/ och spara ner sidan, och köra som phpscript, så fixar den allt, går på några minuter. Sen har du webbinterface (glöm inte att lösenordsskydda pear-katalogen för säkerthets skull!) där det är lätt att installera nya moduler. obe>> Ditt unika id ska alltså vara unikt för fil+variabler! Inte unikt varje gång du kör scriptet, men det kanske framgick.... Insåg att "unikt id" kunde tolkas som att det alltid skulle vara unikt när scriptet kördes, då blir det helt galet... Hur mycket plats det tar beror ju på hur många variationer av det du ska cacha du har, och hur stort det är. Smartast är ju att bara cacha precis så mycket som inte är statiskt i din fil. Jag har mer än 10000 variationer på det jag cachar, men det har inte blivit något problem med utrymmet ännu. Att radera med cronjob ska du aldrig behöva, då är det väl bättre att göra inskränkingar på vilka sidor du cachar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Jag cachar sökningar i en databas som returneras i XML-format. Så jag sätter helt enkelt id:t till sökparametrarna. Kod:
$id = $_SERVER['QUERY_STRING']; |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
obe>> Jo jag anade det, men när jag läste mitt eget inlägg såg jag att det var lite otydligt skrivet, inte meningen att underskatta dig!
Stämmer att Cache_Lite inte slänger gamla filer nä, så visst kan du ta bort dom. Har du querystring som kan vara väldigt varierande (typ fritextsökningar) kanske det kan vara en bra idé. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|