Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

de står bakom 80% av skräpposten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-08, 21:51 #11
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Uppenbarligen fungerar ju spam någolunda i alla fall, annars hade det väl inte funnits något intresse av att fortsätta med det. Tack vare att det fortfarande finns folk som svarar på spammail och blir lurade av allt uppenbart lurendrejeri, så finns det ju anledning för dessa skojare att fortsätta att skita ner branschen.
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 21:17 #12
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Jag tror starkt på terrorism idéen. Nuförtiden är det inte så svårt att få USA att terroristklassa något. Köp tjänsten av dem, börja spamma något med "Children, Terrorism, Middle east, Jihad, Muslim" och sen skickar USA en missil direkt..

Annars kan man ju alltid börja skramla lite pengar, 1$ från varje serverägare som får över 1000 spam dagligen läggs i en pott. Borde gå att hyra någon bra för dem pengarna..
bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 01:01 #13
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag förstår varför spamkungar avrättas :P Det börjar bli en börda med alla mail som kommer in. När jag ökade säkerheten i Outlook så tog den nästan alla spammail. Jag var jätte glad tills för ca 2 månader sedan där mail med reklam för produkter utan någon intrenetadress börjar trilla ner. Finns ingen information om var man köper produkten eller liknande. Dessa mail får jag i tiotal om dagen. Andra mail gör inte reklam över någonting utan skriver bara massa skit. Suck en dag utan spam är allt man begär ...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 03:18 #14
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Hur gör ni mer den spammail ni får?
T ex om epostklienten eller antivirusprogrammet sorterar ut just spammailen och lägger dessa i en seperat spamkorg. Vågar ni då låta epostklienten eller nån annan applikation autoraderas dessa? Eller väljer ni att radera manuellt?

Jag kör Thunderbird (tycker deras spamfilter är excellent) och dessa spammail hamnar ju i skräpkorgen. Jag markerar korgen, kör ctrl+a sen shift+delete så är de borta... men iom att man får satans mycket spam om dagarna börjar den processen bli tråkig (jag börjar få spammailsarm, till skillnad från musarm )

Autodeleta? Ja/Nej?
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 03:44 #15
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Nu har jag haft min nya mail i 3 månader. Inte ett spammail så långt ögat kan nå.

Väldigt skönt
Oläst 2006-11-10, 12:09 #16
hallonis avatar
halloni halloni är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
halloni halloni är inte uppkopplad
Medlem
hallonis avatar

Reg.datum: Aug 2005
jag har då aldrig haft problem med spam mail faktist, och dem jag nu råkar få är det oftast bara "avregistrera" sig på.
men jag själv brukar ha det så att spam mailet skickas till papperskorgen.. sen ser jag över den ibland om det finns något som inte ska vara där, och sen deletas dem efter ett tag oavsett hur jag agerar
halloni är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-15, 16:27 #17
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
Kipers avatar

Reg.datum: Feb 2007
Menar du att du klickar på "unsubscribe"-länken i spammail???
I teorin borde det göra dig till spam-offer nummer ett. Den länken trodde jag bara var till för så att de skulle få en bekräftelse på att din e-postadress är aktiv.
Men om du verkligen inte får några spammail så vänder du upp och ner på min hypotes!
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017