FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De pratar om tv license till mobiler nu...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
tycker dom sätter grymt fula regler för att INGEN skall slippa! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror mer att leverantörer kommer erbjuda tjänster som krypterar trafiken och sjävla inte loggar något för att inte ha något att lämmna ut om polisen försöker kräva.
Självklart kommer grova brottslingar klara sig mer då kanske men det är statens eget fel om man måste skapa sådana tjänster pga cencur för vanligt folk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Varför VILL man titta på TV när allt kan laddas ner? Det är frågan jag ställer mig.. Har avnjutit ett par filmer i regi av tv-bolagen nu under julhelgen hos mina föräldrar och upplevelsen är ungefär samstämig med att slicka på elkontakter.
Vad kan tv-kanalerna få per unik uppskattad tittare i reklam-pengar från annonsörerna? 1:-? 10:-? Vore en intressant siffra att få reda på. Det är troligen mera i targetrange för vad en film borde kosta att ladda ner än dagens 100-150 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har för mig att Radiotänst begärde klargörande i saken av regeringen men att regeringen sa att det var just TV apparater som menades i lagen. Med tanke på att lagen skrevs långt innan TV-kort fanns till datorer så är det osäkert om dessa ska räknas som "TV-mottagare". För att veta säkert måste man ta en titt på förarbetena till lagen och se vad lagstiftarna ansåg att lagen skulle täcka... nämns det bara TV-appareter där (vilket det logiskt sett borde göra) så gäller lagen endast just TV-apparater. Står det däremot nånting i stil med "TV-apparater och andra framtida teknologiska apparater" så gäller lagen även datorer, 3G telefoner etc... Av de 6 saker som Radiotjänst listar så täcks förmodligen endast TV av lagen... Glöm inte att Radiotjänst är väldigt partisk i frågan och vill att så många som möjligt ska betala så mycket som möjligt till Radiotjänst... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Är ändå så sjukt att bli tvingad betala saker bara för man har något som kan ta emot.
Ett piratkort borde ingå i tv avgiften då jag tycker man har rätt att se alla kanaler om man änå betalat en tv avgift och inte har fått något för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hoppas nu att Piratebay blockar tele2kunderna i danmark
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Slopa TV-licencen och låt de som vill se skiten på SVT betala för det... Skulle vara intressant att se hur lång tid det skulle ta inna SVT konkade om de blev tvungna att konkurrera om kunderna... För vem skulle vara villig att betala för program dom Röda Rummet, K-Special, Helgmålsbön o.dyl. Det enda som SVT sänder som är sevärt är Rapport/Aktuellt och Sportspegeln/Sportnytt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|