FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Som svar på fråga om Transitional eller inte kan vara orsaken finner jag som bäst tvivelaktigt. Jag är nog mer övertygad om att något annat fel smugit sig in. IE skall vara ganska konsekvent i a f.
Kanseke du använder något befintligt box model hack? Kommentarer innan Doctype-deklarationen kan också vålla lite problem. Är det IE för Win XP SP2 skall det inte vara några problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är senaste IE och det är på Win XP SP2-maskin med senaste uppdateringarna.
Nope, jag använder mig inte av nåt Box Model Hack faktiskt. Jag har inga kommentarer innan doctype-deklararationen. Dock har jag ett par php-includes innan doctype, fast dessa includes innehåller t ex ett par funktioner och session_start(). Men det ska ju inte påverka?!?! I ren html-markup så är det ju inget som genereras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du verkar ju säker på din sak så då får man väl säga om nätverksteknikern på Komvux sa: "Dä ä bugg!". Även fast jag tycker själv det låter väldigt konstigt. Hade varit spännande att försöka reproducera det, du har inga kod-exempel du kan visa upp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Spana in följande sida www . swema - trading . se
Bl a är det förstasidan som valideras konstigt på just nämnd dator. Det är så att all mitt-content, dvs puffarna i mitten, dess container lägger sig under produktnavigationen. Så händer det även med mitt-content på några av de andra sidorna. Detta har jag endast sett på EN dator av många många. Läsaren är senaste IE med Win XP SP2 med senaste uppdateringarna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|