FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis som Micke04 skriver så är sajten internationell och då är det enligt mig
bättre att hyra in sig på ett amerikanskt hotell, som garanterat är betydligt mkt billigare. Kolla denna sajt med massa bra tips på bra utländska prisvärda webhotell http://www.webhostingstuff.com/ Ett tips innan du beställer är att läsa igenom webpaketen noggrant då det verkar vara rätt vanligt att dessa hotell ibland endast tillåter ett fåtal domäner eller mysql databaser på ett och samma konto. Förutom detta så har det funkat prima för mig, även bättre support än svenska hotell då dessa utländska oftast har live-chatsupport dygnet runt alla dagar i veckan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmmm... Kan nog vara en bra idé. Det är bara den som drar så mycket trafik. Mina andra svenska sidor är betydligt lugnare och borde passa min svenska webbhosting.
Är det någon speciellt webbhotell du kan rekommendera? Jag har låga krav på webutrymme, men tydligen då ganska höga krav på bandbredd. Betalar idag runt 200kr/år för övrigt, men då kostar varje Gb över 10 Gb 10kr/Gb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Servage kan vara lite slött ibland tycker jag men jag har inte märkt av några nertider, och dom har bra och snabb support (chockerande snabb om man är van vid svenska standarden). Man får använda 37 GB per dag och max 400000 hits. Överstiger man det stänger dom ner sidan tills nästa dag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har länge funderat på om det inte finns nån hemsida där man kan mappa olika webhotell mot varandra. Typ som en Excel filterfunktion...
Jobbar själv på ett företag som tillverkar konfiguratorer och kan tänka mig att göra en webhotellskonfigurator där man kan välja just de properties som är viktiga för en (lågt pris, hög bandbredd) och lämna resten åt godtycket. Finns det? Tror ni att det finns tillräckligt allmänt intresse för att jag skulle göra en? (Tråden börjar kanske svänga av mot ursprunget nu men som jag ser det är ett nytt webhotell ett annat sätt att lösa mitt problem) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett annat tips kan ju vara att du också lägger till så att bilderna bara kan visas på din domän. Då vet du exempelvis att ingen annan sida "snor" bandbredd från dig för att visa bilden på sin egna hemsida.
Lägg sedan upp Google AdSense på sidan så kommer du i framtiden vara glad över att du har många besökare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Spindel: Det kan nog vara en bra idé. Hur gör man det?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|