FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
hah, hittade en gammal tråd nu =)
Nu har de gått typ ett år sen vi postade den här tråden. 140 medlemmar hade vi då, nu har vi lyckats komma upp i 5150 eller nåt liknande, inte lagt 1 kr på marknadsföring än eftersom vi inte anser oss klar med sidan =) Ny design har sidan fått oxå, nu är den inte lika tråkig som förut när den var mörk. Men nu hade vi tänkt att försöka ta det ett steg vidare så vi iallfall får in pengar man lägger på utveckling till att börja med. Stats: ca 5000 medlemmar ca 1000 unika besök/dag ca 1 200 000 sidvisningar/mån Hur gör man i nästa steg? ska man kontakta webbbyråer & tattoo/piercingsiter? eller är dessa siffror för låga för att de skall vara intresserade för att det skall bli några pengar, hur vet man hur mycket man kan ta för fasta bannerpriser. vad är rimlig summa? Vi har idag testat lite med affiliator och google osv, men känns som om de är meningslöst. Ser fram emot att få dela lite erfarenheter med dem som varit i samma situation när sidan börjar växa lite. mvh stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nice sida, reklamen hoppar en bit ner i IE7.
För egen del så gillar jag inte att man ska behöva bli medlem överallt. Just för reklam biten tror jag att det är svårare med en sida där besökaren är ute efter att kolla bilder och prata med likasinnade. Du får nog ta och kartlägga vad du har för besökare och vad de har för intressen förutom tatueringar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Hmm. Vilken banner menar du? kör själv IE7 men ser inge problem.
Ja, de du säger är sant, vi har funderat på om man ska kunna göra de mesta utan att vara medlem, som de är nu så kan man kolla igenom alla bilder osv, men de är nog lite otydligt, Men om man går till förstasidan och kollar på tatueringen där, så kan man klicka på nästa för att komma till nästa bild osv. Ja får nog göra en kartläggning! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är din vänsterbanner som ligger en halv sida nedanför huvudsidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför inte baka in en sms tjänst där användarna kan skicka sina bilder som mms eller trycka t-shirts av dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
ska undersöka saken! tackar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad tänker du på då? ser bra ut för mig i FF..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kanske finns någon svensk motsvarighet till zazzle.com som jag använder.
Dom har ett api där man automatiskt kan skapa tshirts, muggar, posters, kort, musmattor, klistermärken mm utifrån bilder som man själv hostar. (använder inte api'et själv) Fast om det finns någon som vill ha tatueringsbilder på den typen av produkter vet jag inte. Även jag får vänstra reklamen en halv sida under sidfoten, IE7 XP, om dom flesta har den där nere kan den inte ge många klick :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
aha, oki! skumt.. va kör ni för upplösning? såg att de blev likadant för mig på 1024
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|