FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Så länge det märks ut att det kan vara stötande så tycker jag att det är ok att länka till den typen av material. Då får ju personen själv ta ställning till om denna vill se eller inte. Oftast så tar ju nyfiken överhanden och man klickar, ibland ångrar man sig lite.
Jag själv "fascineras" av sådant material. Inte för att jag finner något nöje i att t.ex. se när något hemskt händer utan det är mer nyfikenheten som tar överhanden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
" Öh..det var ju min kompis som..... Jag bara tittade på :blink: B) "... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Såklart, censur fetsuger ju. Men är det brott som begås på filmerna så är det ju bra om de som har gjort dem åker dit. Det var ju tex några kids som filmade när de misshandlade (kan man säga så om djur?) en hund i ett garage tills den dog i USA som fick böter/fängelse. Samma sak nu för inte så länge sen några som släppte en katt från ett höghus, filmade och åkte dit för det. Det är helt rätt.
Att sprida materialet får man väl ha på sitt eget samvete, men det är inte cleant att göra det dolt. En del människor verka tycka att det är _mycket_ roligt lura folk att titta på riktigt groteska saker ovetandes. Som arrelius säger så är det väl okey om man markerar att det är en otäck länk. Men det är även generellt samma sidor som jag personligen undviker att besöka helt och hållet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag tar själv avstånd från sådanna filmer, inget jag tittar på när jag bara surfar runt. Har som sagt vänner som gillar att "överaska" med sånt, sitta och bevisa hur "manliga" dem är genom att kolla. Skall jag behöva förklara mer eller fattar du kanske ändå? Edit: Tror du misstolkade mig, det är kompisarna som visar mig filmerna. Inte gör sakerna själva.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, ok... *sorry*..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det vidrigaste jag sett är en soldat som blir av med huvudet. Var någon gorillaman som med en trubbig machete "sågade" halsen av en bakbunden person.
Har för mig att den länkades från en viss svensk sida som en gång i tiden hade samma namn som sveriges näst största kvällstidning. Visst, det stod säkert varning för stötande material eller liknande, men de kan väl skriva exat vad som väntas så slipper man undra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kom ihåg en gång ett helt vanligt naturprogram med lejon som styckade ett djur. Låter kanske inte så hemskt när jag väljer att strunta i att beskriva detaljer men det är just detaljer man får se och som sätter sig fast.
Nu har jag lärt mig att vara beredd och för det mesta hinner jag stoppa/byta kanal. Råttfilmen hamnade i en lista med humorfilmer för min del och jag var inte beredd på det. Satt bara och stirra utan att agera. Kanske hoppades jag, i mitt undermedvetna , att katten skulle lyckas fly men med sådana filmer slutar det ju inte lyckligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Internet innehåller massa sjuka saker, men den kattfilmen är förjävlig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|