Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

taggar.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-05, 17:41 #1
JonasOs avatar
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
JonasOs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Tjena tjena

Jag har ett litet projekt (som jag hoppas kan bli mkt större) som jag tänkte presentera. Alla som hänger lite på bloggar och sånt vet säkert om vad "social bookmarking" är och känner till tex del.icio.us och liknande.

Well, det hela handlar om att användare för det första kan spara sina personliga bokmärken antingen genom att importera de direkt from browsern (IE, FF etc) eller lägga till de direkt till siten via en speciell plugin eller lägga in de manuellt. Men det smarta är alla bokmärken är sökbara via "taggar" och ni har säkert sett ett "tag cloud" typ det som är poulärast har störst text (nåt i den stilen). Det fungerar likadant både för dina "privata" bokmärken som det gör för de som alla kan se...

Såååå... testa gärna och importera era favoriter.... glöm sen inte att "tagga" dina länkar så de blir sökbara B)

Tanken är så klart även att man ska kunna ha tillgång till alla sina sparade "favoriter" som man annars endast har tillgång till på en data.... nu kan man nå dem överallt... jaja, ni får testa.

Sen är det så här att detta behöver utvecklas, jag har redan ett gäng saker på gång, bla kommer det i morn om jag hinner ett SPAM skydd så ingen kan skapa konton och skicka in siter automatisk... sen behövs lite användarlistor, etc etc etc etc.... såååå,, jag behöver en som är en jävel på PHP och som kan hjälpa mig med detta, själv har jag inte så mkt tid. PM mig angående detta, mer info om mig finns på www.redwebmedia.com

Den som hittar fel eller andra saker kan med fördel posta det i denna tråden,,, sen vill jag så klart veta vad ni tycker om siten... den är samma API som del.icio.us så har ni bookmarks där kan ni importera de direkt till taggar.se

Kanske lite luddigt men jag skyller på att jag ska strax till Medborgarplatsen och äta glass B)

taggar.se var det

mvh Jonas
JonasO är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017