FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg, men jag och flickvännen beställde en resa via resfeber.se till Paris. För två en vecka (må-må) gick det lös på 8800 med hotell och frukost samt flyg t o r.
Har inte utnyttjat resan än (ska åka i juni). Men titta förbi på resfeber.se iaf. (jag har ingen koppling till företaget eller försöker göra otillbörlig reklam, tyckte bara de hade så förbaskat bra priser) mvh //Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Blev full i skratt när jag läste ditt inlägg i toppen...
Jag har nämligen gjort exakt samma sak och åker till London med flickvännen på Fredag med Ryanair till Stansted. ![]() Jag har turen att ha en kusin som bor mitt i London, så hotellproblem slipper jag iaf. Angående tågen sa min kusin att det är Stansted Express som gäller, till Liverpool street. Detta inlägg innehöll visst inget nytt, men en bekräftelse på vad som gäller fick du iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Var senast i London i höstas men flög då med SAS/British Airways.
Tycker det fungerar väldigt bra med buss i London. Är både billigt och smidigt. Bäst pris blir det om man köper dagskort som jag uppfattade det, tror det var 2 pund eller något i den stilen. Slöt upp med några kompisar som flygit med Ryanair. De klagade en del över priset med att ta sig från/till Stansted till/från London vilket gjorde att de inte vann så mycket på att ta lågprisbolaget. Men det berodde delvis på att de även vid utresan varit tvugna att åka längre än de skulle varit tvugna till med ett "riktigt" flygbolag. När du ändå ska dit så rekommenderar jag dig att ta en sväng i London eye vilket ger en väldigt bra överblick av staden med de viktigaste delarna. Palatset, Themsen osv.. Speciellt bra om du aldrig varit där. Och kan ju vara kul att passa på innan dom river det... Det ligger alltså vid Themsen ![]() ![]() Hotell i centrala London är ofta vääldigt dyrt, så det kan vara en bra idé att vara beredd på det - och eventuellt höra med någon resebyrå här i Sverige. Inte nödvändigtvis boka genom dem, men förslagsvis hör du efter lite med dem eftersom de också fungerar bra i upplysande syfte. Andra saker som är dyrt i London är t.ex. lunch osv. Finns inga direkt prisvärda "luncherbjudanden" som man är van med här i Sverige. Fast det kanske du inte drabbas av på samma sätt om du åker dit som turist för några dagar ![]() Slutgiltigt kan man väl säga att det inte är speciellt billigt med något öht i London(?), enligt min uppfattning åtminstone ![]() Andra prisvärda alternativ är t.ex. att åka iväg med SAS-erbjudanden till vissa utvalda städer (brukar variera från vecka till vecka). Har du tur så finns Wien med, vilket är en relativt billig stad att bo på hotell i. Mycket att göra, mycket att se, relativt billigt på restauranger, (f.ö. billigt med vin och alkohol) osv.. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du vill ha tips på ett mysigt besöks ställe så rekomenderar jag Eastbourne själv bodde jag där i 3 veckor inte riktigt så stort och smutsigt som london.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi som bor här har det lite knepigare när vi går ut för att käka på lunchen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
vad jag tänkte på var främst att här i sverige finns det ju många "riktiga" restauranger som har luncherbjudanden där det i dagens lunch (val mellan 3-4 olika maträtter som varieras från dag till dag) ingår sallad, dryck, bröd osv.. och man betalar kanske inte mer än 60-80spänn, vilket är ungefär lika mycket som man betalar för pizza och pasta i london som du säger.. (£5.99 = drygt 80SEK) är väl väldigt sällan man kommer undan med mat under 100-120kr för en likvärdig lunch i London? iaf som jag uppfattat det...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller om man som jag är där på språkresa så äter man på macdonalds hela dagarna. Men man kankse inte ska bjud tjejen på macdonalds kanske. Men det finns ju rätt gott om lunch ställen kebab ställerna är ju snabbt och fruktansvärt gott men kanske inte så romantiskt men billigt och gott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det finns all möjlig mat till alla möjliga priser. Ett tips är att skaffa en Time Out (tidskrift om saker att göra och äta) eller en av deras guider (om saker att göra och äta). Finns på WH Smith och vilken annan newsagent som helst. Innehåller olika sektioner för olika prisklasser och olika sorters mat.
Men £6 är billigt i centrala stan. Ute där jag bor får man mat för två personer för det på den kinesiska take-away:en men inte där inne. Det är ändå billigt. Själv är jag inte speciellt intresserad av att äta så jag äter gärna billigt och snabbt. Vill man sitta en stund kan man spendera precis hur mycket pengar man vill på ett mål mat. I övrigt kan jag rekommendera London Walks som är fruktansvärt bra och billiga guidade turer runt stan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||