FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/ Lycka till med både resan, Ditt betalkort, företag och körkort.... Det är mycket man kan göra den dagen man fyller 18 :-) PS akta dig för alla som vill åt dina pengar bara, typ försäljare, när du skaffar företag så kommer alla säljföretag att jaga dig och försöka sälja på dig sin skit, håll ögonen öppna kompis En sak till, skaffar du företag, se då till att få en bra revisor, för den dagen du fått F-skatt sedeln, behandlar skattemyndigheten som kriminell... så håll i ordning på dina papper och flacha inte med ny bil det första du gör, det tar tid att bygga upp ett företag, gubbarna som har coola bilar här på WN har jobbat hårt för att kunna köpa sina bilar, det är därför jag åker om kring i en volvo 745 -88, det är för att jag inte jobbat lika hårt som alla andra här *ler* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att det är lungt för min del: Har inga betalningsanmärkningar och behöver ingen kreditfunktion. Får jag inte på FSB så provar jag på Nordea.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Vad tycker ni jag ska välja? VISA eller MasterCard?
Har fått för mig att VISA är bättre på något sätt och accepteras av fler, eller är det inte så? Och angående övningskörningen så känner jag ju till allt det där. Några frågor bara - måste jag skaffa mig en revisor? Vad kan det kosta? Kan jag överhuvudtaget hålla koll på allt om jag max kan lägga ner 1 timme/dag på företaget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag kan säga som så här, drar jag igång verksamhet igen, så är en bra revisor det första jag kommer investera i.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla dessa sidor:
http://www.bry.se http://www.startaeget.se http://www.expowera.com Läs igenom dessa sidor, här får du mycket information om att starta företag.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Fråga som dök upp: Kan jag hyra in en revisor från utlandet (distansjobb)? Jag känner nämligen en mycket bra revisor utomlands, så det blir också billigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog inga problem, vart du tar din revisor, det viktigaste är att man har ett förtroende för revisorn och att denne sköter dina papper, du kan aldrig skylla på din revisor om han gör fel, det är faktiskt DU som bär det hela tunga ansvaret att dina uppgifter blir korekt inlämnade till myndigheter, en revisor är din hjälp, så vart du plockar en ev revisor bryr sig skattemyndigheten inte om, bara dina uppgifter är riktiga du lämnar in till dom....
Förlåt att jag spammar dig i den här tråden :-) Men jag vill ge dig den informationen jag sitter på, pga att jag har funderingar på att dra igång igen, men jag är långt ifrån klar med alla detaljer ännu.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Du ska ha ett jättestort tack för dem informationen jag fått av dig! Skriv gärna mer om du kommer på något mer!
Vilka detaljer är det du menar? Har inte tänkt på några detaljer... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|