FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för era svar!
Testade MSN Search och den verkar visa någorlunda rätt... likaså Altavista som jag provat tidigare. Dock så gör Yahoo som Google, visar nada. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Yahoo, brukar vara korrekt, ett tips är att köra med ett program som gör en ordentlig analys, jag kör med Advanced Link Manager. Det går att ladda ner en 30 dagars fullt fungerande testversion av det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanon! Yahoo fick jag att fungera efter att ha gjort som PgD sa... tackar!
Bara Google som flippar då... Väldigt skumt att det är så... för mycket av PageRank verkar ju bygga på (kvalitets)sidor som länkar till din sajt... Eftersom Google inte ger några link:-resultat för mig... frågan är då hur jag har kunnat bygga upp min PR3 korrekt ![]() Förhoppningsvis är det bara så att de har "stängt av" funktionen... men det kan ändå inte vara helt rätt... det fungerar ju helt klart på rätt många sajter, att köra link: alltså... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, link: funkar inte i Google, men det har inget med PR att göra. Skaffa ett länkanalysprogram.
Det fungerar mycket sällan korrekt på några siter över huvud taget, varken på din eller någon annans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Konstigt. Borde inte en sådan stor jätte som Google kunna lista rätt link: -resultat?
Man kanske borde påtala om detta till dem lite extra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De är väl helt enkelt inte intresserade av att visa resultatet. Antingen struntar de helt enkelt i det (eftersom det inte påverkar relevansen i deras index). Eller så är det ett strategiskt val för att förhindra att "vi" lär oss för mycket om deras algoritmer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jo, men det här att lära sig om deras algoritmer är jag mycket tveksam till. De skulle mycket väl kunna visa alla inlänkar, hur de värderas av Google skulle ju i allafall inte framgå.
Kan vara något av följande saker: 1) De länkar som visas är de viktiga ur Googles synvinkel 2) Den vanligaste förklaringen, de vill inte visa allt för att inte någon skall kunna lista ut hur det fungerar. Tror själv inte för fem öre på det. 3) Det finns ett system i de länkar som visas, men ingen har lyckats lista ut det än. 4) Inlänksalgoritmen hänger programmeringsmässigt så tajt ihop med vad de egentligen värderar att de inte på ett enkelt sätt kan särskilja systemen utan väljer då att redovisa delar av inlänkarna. 5) De vill vara bussiga mot MSN, för på det här sättet blir det fler sökningar där än det skulle bli om Google redovisade korrekt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe, tror på 5:an!
Nej, skämt åsido, det finns en anledning till att funktionen inte fungerar. Annars skulle ju all "specialfunktionalitet" vara avstängd, mattematikfunktionen funkar ju, site: funkar etc.etc. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|