FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det varkar inte som om det är någon större försäljning som har förekommit, kanske är det rentav dina kunder som köpt några cd's som delat ut bilderna ovetandes i p2p program (direct connect, kazza osv) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hm, InternetWorld har någon typ av skola i att "skydda" just bilder - här. Vet inte om det hjälper så mycket dock
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för sympatin! Igår var jag så arg att jag kunde ha fått blodstörtning.
Just den jag visade är långt ifrån värst. Det är bara nån amatör som försöker tjäna lite pengar på Ebay (högst olagligt ändå, förstås, och vansinnigt irriterande). Jag valde att visa den eftersom jag råkade ha en bild liggande. De värsta är såna som gör det i stor skala. De som har egen domän, eget betalsystem och tusentals bilder (inte bara mina då förstås). De är svåra att komma åt om de inte samarbetar, för webbhotellen hjälper inte alltid till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Till att börja med bör du samla på dig så mycket information som möjligt angående den part du anser bryter mot din upphovsrätt. Fortlöpande information om hur tjänsten utvecklas och gärna konkreta bevis på att personen bakom tjänar pengar på dina verk är bra.
För att komma med något konkret tips så tycker jag att du borde försöka utnyttja den tjänst som Advokatjouren erbjuder. "Vid konsultationen får Du samtala med en advokat i cirka 15 minuter. Advokaten kan inte på denna korta tid upprätta handlingar eller vidta några andra direkta åtgärder. Men Du får tips om hur Du kan gå vidare!"
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för tipset! Verkar intressant. Jag ska kolla dem så fort jag får tid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |