FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det har inte så mycket med förändringen av innehållet att göra som antalet inlänkar.
Jag har en site som i snitt har 10 besök från Googles bottar/dag, innehållet uppdateras kanske 1/2 ggr/halvår. Däremot har siten inlänkar från hela världen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, man kan då konstatera att antalet uppdateringar/inlänkar påverkar googles besök på sajten. Under tiden som tråden har pågått så har faktiskt Google uppdaterat flera av sidorna i sitt index, troligtvis för att jag har jobbat som en gnu för att få sajten i besökbart skick
![]() Men då har jag naturligtvis en annan fråga: Jag använder Google Analytics som analysprogg, finns det ngt sätt att se frekvensen av googlebots besök? På en gammal sajt använder jag ett eget analysverktyg som ser vilka bottar som har varit där, men om man vill se det på ngt annat sätt? /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En av mina kunder har en sajt med ungefär 50 i stort sett helt statiska, lättkrälade och normenliga sidor med flera hundra inlänkar, de flesta från sajter som borde ha ganska hög trovärdighet. Den sajten blir krälad bara någon gång var tredje vecka i snitt, och trots att sajten har funnits i flera år är inte alla sidorna indexerade hos G (men väl hos alla andra sökmotorer). Jag börjar mer och mer luta åt att Google har förväxlat sina algoritmer med en slumptalsgenerator. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||