Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hovrätten: fildelare ska ej få fängelse

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-06, 19:26 #11
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by ArreliuS@Apr 6 2006, 17:52
Eller så kan man lägga resurser på att jaga annat pack istället för att jaga en massa kidz.
Japp, absolut jag håller med dig fullt ut! -_-
Personligen anser jag att fildelning är bland de minsta problemet vi har idag i vårt samhälle.

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 08:27 #12
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Citat:
Ursprungligen postat av ArreliuS
Eller så kan man lägga resurser på att jaga annat pack istället för att jaga en massa kidz.

Personligen anser jag att fildelning är bland de minsta problemet vi har idag i vårt samhälle.

mvh
Ett problem är alltid så problematiskt som man väljer att göra det till. Fildelning har dem tyvärr lyckats göra väldigt problematisk genom att inte lyssna på vad det är folk vill ha.

Varför sänder inte svenska TV otextade TV-serier inom 24h efter release i USA? Tror ni jag vill vänta 6månader på mina favoritserier?

Den enda tjänst där man har möjlighet att ladda ner filmer är dyr, kass kvalitet och har drm-skydd. Jag vill få dem för snäppet lägre pris än i affären, bra kvalitet och givetvis möjlighten att bränna ut dem så jag slipper se dem på datorn.

Visst nu bestämmer ju givetvis film och musik-branchen sjävla vilka tjänster de vill erbjuda men så länge de inte lyssnar så kommer dem alltid att få dras med piratkopiering i stora mängder.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 09:25 #13
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Originally posted by -Alper@Apr 6 2006, 19:26
Citat:
Japp, absolut jag håller med dig fullt ut
mvh

Ett problem är alltid så problematiskt som man väljer att göra det till. Fildelning har dem tyvärr lyckats göra väldigt problematisk genom att inte lyssna på vad det är folk vill ha.
Varför sänder inte svenska TV otextade TV-serier inom 24h efter release i USA? Tror ni jag vill vänta 6månader på mina favoritserier?
Den enda tjänst där man har möjlighet att ladda ner filmer är dyr, kass kvalitet och har drm-skydd. Jag vill få dem för snäppet lägre pris än i affären, bra kvalitet och givetvis möjlighten att bränna ut dem så jag slipper se dem på datorn.
Visst nu bestämmer ju givetvis film och musik-branchen sjävla vilka tjänster de vill erbjuda men så länge de inte lyssnar så kommer dem alltid att få dras med piratkopiering i stora mängder.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!! Bra jobbat Fredrik
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 11:43 #14
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
>Varför sänder inte svenska TV otextade TV-serier inom 24h efter release i USA?

Bra fråga? Men varför kan man inte betala en liten slant för att få ladda ner det från nätet, det skulle jag göra isåfall...
Riverboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 16:49 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Börjar komma så man kan köpa film och ladda ner direkt, fast många av filmbolagen är bara idioter och gillar stämma folk mer än erbjuda något folket vill ha.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 17:06 #16
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Originally posted by -Alper@Apr 6 2006, 19:26
Citat:

mvh

Som du själv säger så är det upp till filmbolagen hur man ska sköta det hela.
Därefter borde staten ta hand om de som sysslar med piratkopiering.

Man borde starta en egen polisenhet som bara jobbar med att få fast dessa människor.
Skadestånden som de åker på bör gå till denna enhet, man skulle i princip kunna
bedriva en vinstdrivande polisenhet då, så skattebetalarna slipper stå för notan.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 17:11 #17

Så vi ska lägga ner ännu mer skattepengar på skit saker? Isåfall lär vi ändå betala filmen via skattepengar och ändå ha rätt att ladda ner den.

Sedan polisen klarar inte av sitt jobb som dom redan har, är inte alls stor % av brotten som sker som dom hinner fram till eller ens klarar upp. Samtidigt krävs det större skadestång på fildelning än för misshandla eller vålta någon.

Sedan tycker du att du skyddar filmbolagen som inte ger folket det du vill ha medans du i ett annat inlägg kommenterar att du aldrig kommer betala tv avgift för att det är förmycket skit som visas du inte vill se.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 19:11 #18
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Men i domarna hittills har det väl bara varit frågan om en film, vid ett tillfälle. Då tycker jag det är ganska självklart att det inte bort ge fängelse. Inte med den slappa straffskalan vi har i Sverige idag i alla fall.

Men det måste väl vara en annan femma om någon delar ut 100 tals filmer under en månad? (visserligen är det kanske lite svårare att bevisa)
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 21:12 #19
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Blir väl ganska dyrt för svenska TV att köpa in filmerna så att folk hellre ser på TV?
Om det vore gratis hade det nog fungerat bra
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017