FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Personligen anser jag att fildelning är bland de minsta problemet vi har idag i vårt samhälle. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Varför sänder inte svenska TV otextade TV-serier inom 24h efter release i USA? Tror ni jag vill vänta 6månader på mina favoritserier? Den enda tjänst där man har möjlighet att ladda ner filmer är dyr, kass kvalitet och har drm-skydd. Jag vill få dem för snäppet lägre pris än i affären, bra kvalitet och givetvis möjlighten att bränna ut dem så jag slipper se dem på datorn. Visst nu bestämmer ju givetvis film och musik-branchen sjävla vilka tjänster de vill erbjuda men så länge de inte lyssnar så kommer dem alltid att få dras med piratkopiering i stora mängder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kunde inte ha sagt det bättre själv!!! Bra jobbat Fredrik ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
>Varför sänder inte svenska TV otextade TV-serier inom 24h efter release i USA?
Bra fråga? Men varför kan man inte betala en liten slant för att få ladda ner det från nätet, det skulle jag göra isåfall... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Börjar komma så man kan köpa film och ladda ner direkt, fast många av filmbolagen är bara idioter och gillar stämma folk mer än erbjuda något folket vill ha.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Därefter borde staten ta hand om de som sysslar med piratkopiering. Man borde starta en egen polisenhet som bara jobbar med att få fast dessa människor. Skadestånden som de åker på bör gå till denna enhet, man skulle i princip kunna bedriva en vinstdrivande polisenhet då, så skattebetalarna slipper stå för notan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så vi ska lägga ner ännu mer skattepengar på skit saker? Isåfall lär vi ändå betala filmen via skattepengar och ändå ha rätt att ladda ner den.
Sedan polisen klarar inte av sitt jobb som dom redan har, är inte alls stor % av brotten som sker som dom hinner fram till eller ens klarar upp. Samtidigt krävs det större skadestång på fildelning än för misshandla eller vålta någon. Sedan tycker du att du skyddar filmbolagen som inte ger folket det du vill ha medans du i ett annat inlägg kommenterar att du aldrig kommer betala tv avgift för att det är förmycket skit som visas du inte vill se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Men i domarna hittills har det väl bara varit frågan om en film, vid ett tillfälle. Då tycker jag det är ganska självklart att det inte bort ge fängelse. Inte med den slappa straffskalan vi har i Sverige idag i alla fall.
Men det måste väl vara en annan femma om någon delar ut 100 tals filmer under en månad? (visserligen är det kanske lite svårare att bevisa) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om det vore gratis hade det nog fungerat bra ![]() |
||