FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med Per. Vad är skillnaden att betala för något via t.ex. ett premium SMS eller att köpa godis i en kiosk och betala med kontanter ?! Ska kioskägaren säkerställa att föräldrarna har godkänt det köpet också ?
Sedan måste givetvis försäljning ske på ett seriöst sätt. Skillnad givetvis om du skall ingå ett ekonomiskt avtal genom att förbinda dig att betala 20:- i månaden under viss tid eller något liknande. Jag kan inte se att det är frågan om ett ekonomiskt avtal i den bemärkelsen om man t.ex. "köper" ett medlemsskap via en engångsbetalning. Motsatsen skulle t.ex. innebära att blocket, jamba etc är olagliga idag ?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, kan inte bestämma mig för hur jag ska göra...
Alternativ 1 Inte sälja till icke myndiga personer alls, men då blir troligtvis försäljningen lägre. Alternativ 2 Om man inte är myndig får man kryssa i en ruta som säger att man har målsmans tillstånd att göra det. Det känns som man smutsar ner sig lite, men om man betalar tillbaka pengarna om någon målsman blir grinig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det du ska sälja?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på att utveckla ett CMS-system till spel klaner, så man ska kunna få en hemsida snabbt och enkelt till sin klan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om inte någon övernitisk moderator (som silar mygg och sväljer kameler) strukit mitt inlägg hade du fått en kommentar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kör på alternativ 2 då för dina spelklaner.
Förstår varför ett ord är fetstilsmarkerat? :P Edit: Eller för att använda ett felaktigt språkbruk fet stils markerat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att sälja en tjänst (typ abonnemang för mobilsignaler) till minderåriga bort väl vara okej så länge det inte handlar om merkostnader som tillkommer för att de skaffat sig tjänsten (följdkostnader), en engångsavgift borde väl inte vara något etiskt fel i!?
jag jämför då med bla jamba (mobilsignaler, logos m.m.), ska du sälja ett bindande avtal går det självklart inte. Rätta mig gärna om jag har fel! / Jake |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|