FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, det varkar som trådskaparen inte kan göra det själv, så han får ju använda det han hittar.....
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu, anser jag att det är enda sanna språket man kan använda ifall man ska göra något seriösare på webbfronten. Java ställer mycket högre krav på programmeraren, och samtidigt tillhandahåller mer verktyg känns det som. Det att det ställer högre krav, kan tyckas jobbigt i början, men sen är det bara bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag föreslår att vi lämnar debatten om de olika språken då tråden inte handlar om det. Vidare tillför inlägg som "Usch, PHP suger verkligen" inte någonting.
För övrigt finns en snyggare implementation av den eftersökta funktionaliteten på följande URL: http://www.phpriot.com/d/code/date-t...ion/index.html
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men visserligen är det lite OT för just den här tråden, men du är ju moderator, du har ju säkert verktyg att splitta tråden istället för att försöka hindra en bra debatt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det gjorde jag ju, mitt sista inlägg före det du kommenterade.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ahhh, det läste jag ju. Märkte inte att det var du som skrev det.
Du har inget konkret exempel där du anser att java utklassar php? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
$id = $_SESSION['id']; ...600 linjer kod while ( $row = mysql_fetch_assoc()){ $id = $row['id']; echo "current product has id " . $id; } Kod:
int id = Integer.parseInt(request.getSession(true).getAttribute("id")); ... 600 linjer kod while (rs.next()){ int id = rs.getInt('id'); out.println("current product has id " + id); } En annan sak är att Java tvingar dig mer eller mindre att köra objektorienterat vilket är bra för större applikationer med fler utvecklare. Vidare stödjer inte PHP överlagring av metoder vilket är mycket fint att ha. I java kan jag skapa ett objekt, productfactory, med en metod getProducts() som returnerar alla produkter i databasen. Men sen kan jag om jag vill överlagra metoden att svälja en vektor med produktid och returnerar bara dessa produktobjekt. Sen kan jag köra antigen Vector products = productfactory.getProducts(); eller Vector products = producfactory.getProducts(productids); Och det är bara början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är la inga problem att göra det i PHP?
Det jag gillar med PHP är att det inte påtvingar programmeraren något. Vill man göra ett fulhack, så kan man göra det. Men vill man ha 100 % struktur och ordning, så finns det inget som hindrar en att ha det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|