FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Själv sitter jag och funderar fram och tillbaka över hur jag skall göra med bokföringen. Kan bokföra, tycker det är intressant och gillar att ha full koll på ekonomin, men tycker samtidigt att det i perioder tar mycket tid.
Hur får ni kontroll på bokföringen om ni lämnar bort den? Vad har ni för bokföringsprogram/system idag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klart intressant att slippa det tycker jag med. Har lagt alldeles för många timmar på det
![]() Fast det är hyggligt viktigt att ha koll på siffrorna trots att man lämnat bort det. Ni som har erfarenhet av att outsourca hanteringen, hur sker återrapporteringen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är också bra sugen på att lämna bort skiten, för jag är värdelös på det där.
Jag ska försöka hitta nån seriös i Falun som kan ta hand om grejerna. Någon som har erfarenhet av hur mycket värt det är att den som sköter grejerna finns i närheten? Tänkte om det är mycket värt eller whatever att träffas etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är otroligt skönt att bara skicka iväg alla dessa pappren så är biffen fixad. Sök upp en lokal bokförare som kan sin sak, du hittar nog en del på eniro.se eller liknande. Bygg sedan upp en bra relation med denne, han/hon kommer vara en livräddare. Det är alltid skönt att kunna ringa när man har frågor angående skatter osv.
Jag får en faktura hem på 220 kr varje månad från min bokförare, så jag klagar inte! Men hade väl lite tur att få tag i honom också. Hursomhelst, jag minns att KPMG erbjuder en första gratis-timme! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Joc och proz: vilka använder ni då? Själv så sitter jag mitt i stan (stockholm) så det finns hur många som helst att välja på. Vill hellre få någon rekommenderad än att man skall testa sig fram.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror jag betalar 400 kr per tim. Kom ihåg att det du gör på två timmar gör de säkert på 1 timme. Lämna bort skiten. Jag ångrar mig inte en sekund! Ring runt lite och bestäm ett möte. Sen är det bara att skicka in allt i ett brev en gång i månaden. Har man anställda så blir det kanske två brev i månaden istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
För många är kanske det bästa att ha någon lokal byrå men känner man inte att man har behov av att sitta öga mot öga med den som sköter bokföringen så funkar det lika bra på distans.
Själva har vi idag klienter från både Stockholm, Göteborg och hela Skåne och det går utmärkt. Vi har klienter i Lund som ligger tre mil från Malmö som vi har mindre kontakt med än den klienten som finns i Stockholm, så det är inte alltid avståndet som avgör hur kontakten fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har antagligen bestämt oss för att lämna bort all bokföring. Vi finns i Halmstad och har kontaktat ett par företag..bland annat Ernst & Young och kpmg..vi väntar på svar.
Är det värt det för ett litet företag? Jag tänkter som så här. Dem tar betalt per timme... inget att bokföra, inga jobbade timmar, inget debiteras oss.... funkar det så, eller har dem något minimumbelop per månad? Och eftersom vi redan har "bokföringsprogram" i form av e-bokföring och kan ge dem en dosa till den (swedbank) kan dem sköta bokföringen där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har också funderat på det där med minimikostnader. Det är inte säkert att jag har något varje månad att skicka in redovisningsbyrån, och då vore det skönt att slippa fasta avgifter. Om jag har 2 verifikationer och det tar 10 minuter - kan jag räkna med att få betala för 10 minuter? För mig är det ganska viktigt att det blir billigare om jag har lite att lämna in.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Många frågor men ganska få svar. Har inte fått svar från Joc trots PM...
Någon som känner till en bra firma i stockholm city alt västerhaninge? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|