FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kollade lite på mest besökta siterna i Sverige, att Aftonbladet var på första plats förvårar mig inte, men Lunarstorm är fortfarande tvåa (vilket för mig personligen är lite obegripligt, men jag är ju inte 15 längre så vad vet jag
![]() Men nåt jag funderade på var att AB har ju råd med vad som helst, dom har ett fett företag bakom sig, folk står i kö för att annonsera, dom vänder sig till alla målgrupper etc etc så dom får ju in cash så det täcker bandbredden många gånger om... Men Lunarstorm? Det måste ju kosta gigantiska summor att driva den siten? Alla hundratusentals medlemmar, sökningar, bilder, texter etc. dom har ju i princip valt en av dom dyraste siterna till utformningen (dvs enormt mycket bilder, texter och nedladdningar) att det sen är samma 'stammisar' som kommer gång efter gång är väl inte särskilt positivt, ur ett ekonomiskt perspektiv, dom få reklambanners som är lär dom väl antingen strunta i helt, eller alternativt ha klickat på för månader sen... Populär site är det ju onekligen, men är den ekonomiskt en fullträff också? Jag ser bara enorma kostnader, egna servers, bandbredd, gigantiskt arbete med att hålla igång och sen en målgrupp som på sin höjd har veckopeng... Vad är era tankar om detta? |
||
![]() |
![]() |
|
|