Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Double nyhetsbrev

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-14, 02:07 #11
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ok, nu förstår jag lite mer vad det hela handlade om.

Misstolkade helt klart avsändaren av brevet, reflekterade dock över att det inte var double.se som avsändare, men tänkte att de kanske ville slippa att spamtaggas eller nåt.

Förstår helt och hållet robertssons irritation, och jag antar att jag läste punkten om utländsk trafik lite för ordagrant.

Trist att det verkar vara så mycket fusk. Det gör ju helt klart att man blir lite fundersam på sina egna planer på att dra igång ett program. Synd synd.

/Anders
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 09:33 #12
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Reg.datum: Sep 2003
robertson...du kan inte pma en lista över de fuskare du hittat?
jag har hittils fått ca 10 aff. avstängda pga av fusk......men samtidigt har jag inte jobbat ihjäl mig för att hitta dem...kanske dags att ta i lite med hårdhandskarna!
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 09:48 #13
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004

Ett tips är att göra en genomgång den 25:e varje månad precis innan fakturan skickas ut.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 10:23 #14
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag tycker det här är för djävligt! Jag fick också brevet från robertsson, och jag förstår honom fullständigt! Jag skulle inte heller vilja betala för sådana oseriösa klick. Jag hoppas att double tar tag i det här, för det förstör ju för oss andra som bedriver seriös verksamhet på internet (antingen som annonsör eller som affiliate).

Bra jobbat Robertsson!

P.S. Försökte läsa de allmänna villkoren på doubles sida, men länken som står längst ner på sidorna fungerar inte (www.double.se/index.php?pageid=agreement)

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 10:29 #15

Reglerna går att läsa om man försöker regga sig som ny user

Klart det förstör att folk fuskar, med min gissningar att 50% är fusktrafik skulle ersättningen i praktiken kunna dubblas om fusket försvann.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 12:00 #16
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar

Hej på er!

Det förekommer tyvärr väldigt mycket fusk på nätet. När folk sitter framför datorn fattar de inte att det är samma sak som att stjäla pengar när de försöker fuska. Vi slänger ut affiliates dagligen där vi ser minsta lilla misstanke om fusk. Detta är ett stort problem då det påverkar både oss och våra annonsörer.

Förutom att slänga ut affiliates kommer vi att lägga till nya filter och nya funktioner som ska hjälpa till att stoppa fusk. Vi kanske också ska lägga ut informationsblad om vad som händer när man fuskar och annan nyttig information som affiliates kan få tillgång till.

Har ni ytterligare förslag och tips på hur man kan förhindra fusk är ni mycket välkomna att kontakta oss.

Vi kommer även att lägga upp en [email protected] adress där ni kan skicka in tips på fuskare.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-14, 12:51 #17
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Skulle det inte försvåra för fuskarna att de bara får betalt för en unik ip per dag?
Oläst 2005-11-14, 18:17 #18
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by double@Nov 14 2005, 13:00
Hej på er
Det förekommer tyvärr väldigt mycket fusk på nätet. När folk sitter framför datorn fattar de inte att det är samma sak som att stjäla pengar när de försöker fuska. Vi slänger ut affiliates dagligen där vi ser minsta lilla misstanke om fusk. Detta är ett stort problem då det påverkar både oss och våra annonsörer.
Förutom att slänga ut affiliates kommer vi att lägga till nya filter och nya funktioner som ska hjälpa till att stoppa fusk. Vi kanske också ska lägga ut informationsblad om vad som händer när man fuskar och annan nyttig information som affiliates kan få tillgång till.
Har ni ytterligare förslag och tips på hur man kan förhindra fusk är ni mycket välkomna att kontakta oss.
Vi kommer även att lägga upp en [email protected] adress där ni kan skicka in tips på fuskare.

Lägg upp ett forum för oss annonsörer, där vi kan diskutera och hjälpa varandra att hitta fuskare!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-16, 21:18 #19
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem

Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar

Riktigt tråkigt att det finns så många oseriösa affiliates. Jag tror dock att det är främst mindre program, som sysslar med mindre aktörer som har den här typen av problem.

Vi ligger numera och kör en stor del reklam från AdPepper, som inte arbetar med mindre sidor och där vi har en nära kontakt med vår annonsförmedlare. Där ser man att annonsörerna vågar höja klick-ersättningen rejält, jag har inte kört en enda kampanj under 1kr/klick, de flesta ligger över 1:50/klick.
Det är något helt annat än de 30 öre man ser på Double, men å andra sidan vet annonsörerna vad det är för trafik de får, till skillnad från Double.
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 09:34 #20
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag har använt Double i lite över en månad nu och är väldigt nöjd. De har länkar som TradeDoubler inte är i närheten av och är generösa med betalning per klick.

Det här med att få enbart svenska besökare länkade via sina betal-länkar är för mig inte ett så stort problem då jag praktiskt taget bara använder textlänkar. Ibland har jag nåt script för att läsa av språkinställningen på webläsaren för att se till att rätt länk dyker upp. En textlänk på svenska för en engelsspråkig blir ju bara störande.

Däremot fick jag min bästa annonsör avstängd (www.kulturskolor.com) utan motivation. Jag skrev till double och de sa att de inte visste. Kulturskolor har inte svarat. Vad kan det finnas för anledningar? (jag hade den på min hemsida www.gettheskill.com under Relaterat och med texten Distansutbildningar, något som de själva anger som en "reklamfras").
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017