Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Var nyfiken och gick igenom alla bolag du hade, fick du över 40 miljoner för TV.NU? För du tömde bolaget på 52 miljoner via utdelningar.
|
Driver du med mej, i princip alla pengar finns ju kvar i mina holdingbolag? Det finns ju tillgångar på 30 miljoner cash i ett av dom? Det finns fastighetsbolag, det finns domäner värda miljoner dollar. Blä du får kolla fakta. Det är ju för 17 bara att titta på allabolag? Jag har tagit ut ca 10% på 8 år i lön och utdelningar.
Otrevligt när gör sånt där Patrikweb. Gör inte om är du snäll!
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Läste nog årsredovisningen lite snabbt, ser att Aktieägartillskott redan kom under 2007.
|
Precis tv.nu såldes sommaren 2007. Därefter ställde jag om bolaget att hantera kapital i stället för att äga domän. Det är ju helt naturligt iom att bolaget helt plötsligt hade mängder med kapital och inte längre hade nåt långsiktigt ägande av tv.nu. Jag ändrade även bolagsstruktur så olika verksamheter bedrevs i olika företag med ett holdingbolag i toppen. Samma struktur som jag har nu 8 år senare. Skillanden är att det tillkommit bolag i takt med att jag köpt eller startat dom.
Därefter 2009 tog jag en utdelning på ett i sammanhangent mindre belopp som skatteverket anser deklarerades med en för låg skattesats. Det är det som nu är reglerat i Kammarrätten till SKV fördel. Fluffigare än så är det inte.