FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det man ser på Kickstarter med annonsplatser är ju endast exempel som man kan lägga till om någon skulle vilja annonsera i appen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nope, inte provat appen, kör Android.
Det jag menar med spammig var bara att hela designen ger mig det intrycket. Nu utgår jag såklart bara från bilden du postat här i tråden, appen kanske ser annorlunda ut, men lite tankar: - Massa saker som rör sig och flippar. - Fonten under bilderna passar inte alls med resten. - Invite-grejen svävar fritt och känns inte som den hör till resten av designen. - Alldeles för mörk, glossy och "blingig" för min smak. Men som sagt, det är baserat på bilden jag ser här i tråden och min personliga smak, andra kanske tycker annorlunda. Andra saker: - Som sagt, se över texten på KickStarter om du vill framstå seriösare. - Kanske ändra logon på hemsidan som nu säger "friendspeeker" (eller köpa den domänen också, den är ledig) - Vad ska man använda sina credits till? Det var min feedback #2. Lycka till! ![]() Cheers! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Hemsidan, det var bara något jag slängde ihop förut när jag höll på att ta fram logotyper. Men Sidan kommer inte finnas kvar då länken kommer re-directa till appen på App Store. Texten på Kickstarter har jag inte kollat igenom så mycket nej. Poängen används till att låsa upp låsta svar som andra personer har besvarat om mig. Sen kan man även köpa fler dagliga frågor med det. /Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker också appen ser en smula oseriös ut men den kan ju bli väldigt framgångsrik ändå, om det är en bra app vill säga.
Vad jag är fundersam till är vad man får för att backa appen? Vad är Friendseeker Premium? Jag vill inte behöva ladda ner en app för att veta vad det är. Kommer det att göras reklam även om jag backat appen? Kände också att texten skulle behöva korrigeras, det blev en hel del Google Translate-vibbar stundtals. Sen synar jag att appen utvecklats under tre år och är 100% buggfri men det är väl mer en definitionsfråga. Det var mina $5. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Skulle du backa appen så att du får Premium så får du ingen reklam i appen. Det man får med premium appen: 30 dagar av premium (backar man appen så får man premium så länge appen existerar) Inga annonser visas. Kan besvara fler dagliga frågor, samt man får fler nya dagliga frågor snabbare. Vad menar du med att du synar att den har utvecklats i 3 år? /Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer med övriga i det mesta. Två viktiga saker att tänka på inför nästa Kickstarter-projekt:
1. Anlita någon till att se över språket/texten om ni saknar kompetensen själva. 2. Undvik att visa annonser innan ni har en framgångsrik app med trafik.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
2. Passar på den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bara jag som tycker att tråden är på snudd till egenreklam?
Alla här som gett feedback har i princip sagt samma sak, men Logotyp24 avvisar i princip alla förslag och tar inte riktigt åt sig av kritiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ni får tycka som ni vill om appen men jag håller inte med er, sen handla denna tråd inte heller om vad ni tycker om appen. Denna tråd skapades för att jag fråga efter hjälp att få personer här att bidra med 5kr på projektet och få 10 kr tillbaka på det. Men det var väl visst för drygt för de flesta att hjälpa till, bättre att klaga. /Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen förstår jag personligen inte grejjen med ett Kickstarter som detta. Att ta ett lån på 50.000 är inga svårigheter alls, så om jag var du och verkligen trodde på idén och att det blir bra avkastning skulle jag ta ett lån, speciellt om du redan, som du säger, är nöjd med design och att den är 100% buggfri och ditt mål är 4 miljoner användare etc etc etc. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|