FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter smutt. Har läst features-sidan men vad är lockelsen för just er att använda ServerPilot (eller andra liknande tjänster)? Jag har själv ett produkt jag skulle vilja stoppa på en egen maskin tillslut som är dedikerad enbart för att uppfylla ett syfte. Supersnabb, helt enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
På vilket sätt skulle det vara säkrare än webbhotell? Den är säkrare än en plain vps, ett webbhotell har du övervakning och oftast 24/7 personal för åtgärder. Denna lösning kräver att du har personal som kan hantera ev problem, attacker, hack mm
Ser inte om den har någon kerneluppdatering typ ksplice? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sist jag fick en sajt hackad på ett webbhotell var instruktionerna jag fick "du har skadlig kod i någon av dina filer, ta bort den så aktiverar vi domänen igen" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ett webbhotell är ju egentligen inte mer än en begränsad VPS där ägaren har kunskap om systemet och beredskap om något skulle gå snett. Chansen att du sitter på samma kunskap som ett webbhotell är ganska låg. Du får ju trots att tänka på att du konkurrerar med ett företag som hyrt in personer med spetskompetens inom området. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ja säkra upp systemet är väl Serverpilots syfte eller hur, dom gör det dom ska på mina VPS:er där managed inte är lönt att ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Något som skulle kunna hända är te.x att du behöver installera en mjukvara. Du följer en guide som inte riktigt har koll på säkerhet, du kopierar alla kommandon och helt plötsligt har alla skriv- och läsrättigheter till filsystemet. Hur tror du att SP hjälper dig här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||