FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Problemet är att jag vill att pengarna kommer fram så snabbt som möjligt, så att den som får pengarna kan se att jag redan betalat för utfört arbete och börja på nästa projekt. Med vanlig banköverföring innebär detta att varje ny projekt måste fördröjas i 7 dagar, vilket jag inte har råd med tidsmässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är alltså de svarta lönerna du ska betala ut till dina utvecklare i Asien detta handlar om.
Från de där svarta 35000 USD som du försöker få in i Sverige utan att betala skatt på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vissa gillar att köpa kläder andra att måla ägg. 35,000 USD som jag inte har accepterat än, och som jag tydligt sa så kräver kunden att jag fakturerar honom och att han kan ha det som företagsutfgift. Hur skall jag kunna fakturera någon utan att betala skatt? Börjar tröttna på alla negativa gissningar och anklagelser vissa kommer med här. Startar tråd där jag klart säger att jag kan be kunden betala extra så att skatten blir betalt och det går rätt till. Men vissa vill verkligen "gissa" sig fram. Kanske forumet borde byta namn till = "Webmaster Network Samt 20% Som Älskar Att Betala 90% i Skatt" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Även om man nu skulle haft företag hade inte det blivit svarta löner om man betalar till Asien för dom är inte skatteskyldiga i Sverige alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Jodå, privatpersoner kan anställa andra privatpersoner (exempelvis för hushållsarbete, eller byggtjänster för att ta några exempel) och de måste då betala skatter som vanligt, men eftersom en privatperson som gör detta bara har kostnader och inte är vare sig moms eller F-skattad så blir det bara arbetsgivaravgifter och källskatteavdrag som ska redovisas och skickas in till Anders Borg.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|