Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skicka pengar till bankkonto genom western union

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-31, 04:35 #11
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Tycker du att det är svårt att göra en vanlig banköverföring? Hade du gjort överföringen när tråden startades så hade den väl varit genomförd strax eller? Eller kan det vara så att du försöker kringå vissa kontrollmekanismer mot svartjobb?
Nej försöker inte kringå något, hade nog inte frågat här om det var fallet. Kan som sagt redan skicka med paypal, men just den jag jobbar med nu vill inte ha betalt via paypal. (paypal syns på kontot också)

Problemet är att jag vill att pengarna kommer fram så snabbt som möjligt, så att den som får pengarna kan se att jag redan betalat för utfört arbete och börja på nästa projekt.

Med vanlig banköverföring innebär detta att varje ny projekt måste fördröjas i 7 dagar, vilket jag inte har råd med tidsmässigt.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-31, 09:47 #12
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Det är alltså de svarta lönerna du ska betala ut till dina utvecklare i Asien detta handlar om.

Från de där svarta 35000 USD som du försöker få in i Sverige utan att betala skatt på?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-31, 10:01 #13
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Det är alltså de svarta lönerna du ska betala ut till dina utvecklare i Asien detta handlar om.

Från de där svarta 35000 USD som du försöker få in i Sverige utan att betala skatt på?
Sedan när är det "svart arbete" att skicka Privata pengar som man sparat till andra för hobby projekt som inte går med vinst?

Vissa gillar att köpa kläder andra att måla ägg.

35,000 USD som jag inte har accepterat än, och som jag tydligt sa så kräver kunden att jag fakturerar honom och att han kan ha det som företagsutfgift.

Hur skall jag kunna fakturera någon utan att betala skatt?

Börjar tröttna på alla negativa gissningar och anklagelser vissa kommer med här.

Startar tråd där jag klart säger att jag kan be kunden betala extra så att skatten blir betalt och det går rätt till. Men vissa vill verkligen "gissa" sig fram.

Kanske forumet borde byta namn till =
"Webmaster Network Samt 20% Som Älskar Att Betala 90% i Skatt"
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-31, 10:29 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg

Har man inget företag kan man inte betala ut svarta löner, eller någon lön alls i den juridiska meningen.

Även om man nu skulle haft företag hade inte det blivit svarta löner om man betalar till Asien för dom är inte skatteskyldiga i Sverige alls.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-31, 22:07 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Har man inget företag kan man inte betala ut svarta löner, eller någon lön alls i den juridiska meningen.
Jodå, privatpersoner kan anställa andra privatpersoner (exempelvis för hushållsarbete, eller byggtjänster för att ta några exempel) och de måste då betala skatter som vanligt, men eftersom en privatperson som gör detta bara har kostnader och inte är vare sig moms eller F-skattad så blir det bara arbetsgivaravgifter och källskatteavdrag som ska redovisas och skickas in till Anders Borg.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017