FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kontrollpanelen fortfarande jätteseg. Var ligger flaskhalsarna?
Förra kontrollpanelen gick ju iallafall att arbeta i. Som utvecklare funderar jag över om ni inte kunde reverta er uppdatering och göra klart den innan ni går över och använder Atomia? Nåt i Atomia Skalar ju inte alls bra, den saken är säker. Att det tar nästan 5 minuter att komma nånstans väger inte upp fördelarna. Snart blir det att gå över till annat hosting bolag om inte dessa slöa saker blir bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Mailade den 12/8 och frågade varför min ÅF-länk inte fungerar. Fortfarande inte fått något svar. Nu äntligen verkar den fungera men visar ett paket som heter "Guld" och har 3gb istället för deras normala 250. Vågar inte lägga beställning än då det känns alldeles för ostabilt.
Haft samma problem som OP att det fanimej tar minuter att gå in på en faktura eller radera en domän. Känns som ganska basicgrejer som normalt sett borde flyta på bra. Har varit så här i månader. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har haft samtal med samma person vid 4 tillfällen kring felaktiga fakturor och det går sådär. Har personalen börjat tappa hoppet tro. Efter så stora problem som fortfarande består så är det av största vikt att man sätter in alla resurser man har.
För dig som söker en domän att köpa Senast redigerad av Ingo den 2014-08-15 klockan 12:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick en faktura som innehöll samma domän på två rader. Det korrigerades och en ny faktura sändes. Den i sin tur innehöll domäner som jag raderat ur mitt CN-konto.
Nu är jag snart klar med flytten av alla domännamn från CN till Loopia. Tyvärr, men det här håller inte längre. Jag kommer inte att förnya mitt webbhotellskonto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men nog om det. Min fråga och fundering, eftersom de är så missnöjda med Atomia och där det kantas av strul som aldrig åtgärdas så skulle jag vilja höra vilja konkurrenter det finns inom området?
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En liten uppdatering från oss på City i denna diskussion. Utan tvekan har det varit en tuff juli och augusti för oss. Som alla här vet gick en uppdatering inte som den skulle - och skapade flaskhalsar som påverkade våra system i en större utsträckning. Inte bara segt för användare och administratörer - viss funktionalitet slutade också att fungera. Det drog ut på tiden (flera veckor) innan vi hade helt grepp om lösningar som måste till. Något som skadade våra kunder och oss under denna tiden. Vi ber ödmjukast om ursäkt till de som på ett eller annat sätt kan ha kommit i kläm.
Som det ser ut nu har vi det under kontroll systemmässigt men kommer jobba vidare aggresivt för att inte bara få OK prestanda i kontrollpanelen - utan bra prestanda för alla kunder. En hygienfaktor vi inte har nått fram till men hoppas göra under året. Det finns även andra fel som vi betar av men situationen är klart bättre generellt sett. jeja2000 - vi har använt Atomia i fyra år snart. Så det var inte så att vi i denna uppdateringen "gick över" till Atomia. Håller annars med - segheten är inte acceptabel och väger tungt mot de fördelar vi har i detta systemet. Vi tror dock att redan nu kommer du se en snabbare panel men vi har klart en bit att vandra. altruixm - väldigt ledsen att höra detta. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med flytten eller på något annat sätt bistå dig. Pixelstorm - tror du märker att fakturor mm får du upp klart snabbare. Skall kolla detta med paketet också asap. Du har helt rätt - basic-saker som bara skall funka och det snabbt. Ingo - du och jag har haft en del dialoger och som du vet pushar vi hårt för domänbiten du nämner ovan. Som jag nämnde till någon tidigare så utvärderade vi Plesk och C-panel och ingen av dem (2009) kunde köra distribuerade system på det sättet vi önskade (då i alla fall) och det var grundläggande för oss. Driften är av sajterna i sig är om möjligt än viktigare än kontrollpanelen i sig och lastbalansering, klustring mm är då vitalt. Gärna över flera hallar och även orter. Generellt sett får både vi och Atomia ta kritik för att vi inte fått till saker snabbare under sommaren. Det jag kan säga är att vi är 100% dedikerade till att inte bara lösa problem som uppstått utan leverera på en riktigt hög nivå och tillbaka till servicenivåer och svarstider som vi tror är bland de bästa i branschen. Tack igen för tålamodet genom de senaste veckorna tuffa problematik. Hoppas fö att ni alla har njutit av den underbara sommaren som Sverige har bjudit på denna gång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Fast johan1234, när det ändå nämnts faktura nått inlägg uppåt.
Jag har i över 3 år påpekat för både dig och er support att ni måste se till att fixa fakturorna för ÅF. Fortfarande efter 3 år får jag fakturor på mitt ÅF konto, UTAN hänvisning till vilken kund den avser samt att de är på fel pris, så i morgon måste jag åter igen sätta mig och tillbringa iaf 20-30 min i telefon inkl. kö tid med er support, så dom får leta upp vilken kund det är, korrigera fakturan och åter igen skicka ut en manuellt på korrekt belopp. Ni har sagt att ni legat på Atomia om detta och jag har full förståelse ifall ÅF delen inte vart prio 1 med tanke på de problem Atomia har i kontrollpanelen. MEN en fix för detta måste dom väll kunna ordna upp, hur svårt skall det vara att få in på fakturan ÅF-nr (idag mitt kund nr som visas) samt kund nr på den kund som den faktiskt avser samt att lyckas rätta till så fakturorna blir på rätt belopp? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AndersN - önskar jag kunde säga något annat än att jag kan bara hålla med dig. Det är ett flertal saker som känns som bagateller att fixa - likt den ovan som vi väntat alldeles för länge.
Jag har skrivit om denna punkt specifikt till vår leverantör och hoppas det innebär att den tas upp igen och vi får rätsida på det en gång för alla. Tack för att du tog upp igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
johan, ni har väldigt bra priser. Men ni kanske skulle lägga på några kronor per domän/paket för att anställa några fler. Jag tror existerande kunder inte skulle ha något emot det, speciellt om förbättringar sker. Jag är nog inte ensam när jag säger att jag gillar låga priser....men betalar gärna extra för bra support och fungerande system.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|