FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har precis börjat kolla på detta men exempelvis EuroVPS (har inbakat) eller Linode (tar $100 i månaden). Vps.net tar $69. Sen får man gå igenom vad "managed" innebär för just varje företag. Men att installera en egen java-applikation som tjänst som ligger bakom en reverse Nginx proxy som serveras över HTTP är i min värld likadant som att köra en PHP-applikation genom Nginx+Apache. Bara att det är en annan teknik och java-appen körs som en daemon istället för att köras genom en HTTP server. Eller i vårt fall är det en python-applikation som körs som tjänst med inbyggd webbserver (Django). Så programmerar man i Python kan man inte använda Glesys managed för det är inte LAMP... Senast redigerad av Wojt den 2014-04-13 klockan 00:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är managed för dig?
Enkla rutinkollar blandat med att du kan maila supporten ifall du vill ha något speciellt installerat? Finns ju svenska leverantörer som löser detta också för under tusenlappen. Krävs ju dock att man speccar ganska noggrant exakt vad som ska göras och när/hur för att kund ska bli nöjd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi erbjuder det mesta där vi har backning från linuxdistributionen och där vi anser att vi har kompetens. Vi tar inga uppdrag som vi känner att vi inte kan stå för och gör ett dåligt jobb där både kunden och vi inte blir nöjda. Jag förstår att du är besviken på vår tjänst när vi inte kan erbjuda det som passar er. Hoppas du hittar en lösning som ska passa er miljö. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wojt, jag förstår. Dock är ju varken en enkel java applikation eller Django några konstigheter. Heller inte i nyare versioner. Det finns nog flera svenska leverantörer som kan hjälpa till. På dig lät det först som att det var en väldigt komplicerad setup som du ville ha för en spottstyver. Jag rekommenderar dig att kontrollera noga vad EuroVPS, Linode och VPS.net inkluderar i sina managed paket så du inte blir besviken.
Senast redigerad av emeijer den 2014-04-13 klockan 08:36 Anledning: Kompletterade |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Inte ens när man håller sig inom ramarna om PHP med PHP-moduler, så kan ni inte ens installera PHP PECL moduler! $ sudo pecl install zendopcache-7.0.2 Klarar ni inte av att göra. Börjar faktiskt betvivla er kompetens på serveradministration. Er lösning är "Om det inte finns i apt-get så kan vi inte installera det". Som att all mjukvara i världen ligger där. Speciellt i dagens snabba utveckling. Vill man köra exempelvis Phalcon PHP som extension till PHP så går inte det för att den inte finns i repo. Eller Zend OPCache för 5.4 går inte heller, för den finns inte i apt, men är inbakad i 5.5. Men PHP 5.5 finns inte i apt. Köra en Wordpress-sajt kanske fungerar bra hos Glesys, men inte om man kör något större och mer seriöst och behövera extra funktionalitet, då är det silvertejp och alternativa lösningar med apt-get som gäller. Det liknar mer shared hosting än managed skulle jag säga. En VPS + managed tjänst hyr man när man behöver applikationer och funktionalitet som inte ligger på en vanlig LAMP-stack. Det handlar inte bara om att isolera prestanda. Senast redigerad av Wojt den 2014-05-08 klockan 14:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
1. Proaktiv bevakning av server så att allt ligger uppe 2. Proaktiv uppdatering och patchning mot säkerhetshål 3. Installation och konfiguration av tjänster 4. Åtgärd vid problem som belastning, migrering, nedtid 5. Setup av ex. lastbalanserar-lösning, multi-server lösning 6. Konfiguration av brandvägg, säkerhet och hardening av server 7. Lägga till och hantera domäner, e-post, ssh/ftp-konton och dylikt om man nu inte kan tillhandahålla en kontrollpanel som löser detta. 8. Prestandaoptimering på servermjukvara som ex. mySQL vid behov (EJ APPLIKATION MJUKVARA som ex. PHP-script) 9. Och det viktigaste av all: Klara av att installera annat som inte ligger i apt-get, eftersom ALLTING INTE ligger där Det är managed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Systemförvaltning är mer än att bara "kunna installera". Vi har ett ansvar som sträcker sig över lång tid för våra kunder. Det ska övervakas, det ska dokumenteras, säkerhetspatchas och kunna uppgraderas på ett standardiserat sätt.
Vi kan tyvärr inte lösa allas behov. Du har andra behov än vad vi kan erbjuda. Jag vill inte bemöta övriga kommentarer, det blir så lätt pajkastning och tråkig stämning. Det är bara att ringa om du vill diskutera detta mer, 0200-23 88 00 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kan rekommendera WeLoveServers.net.
De har servrar i UK som har riktigt bra responstid. Jag har slängt upp en exempelsida på en VPS som jag installerat där. Det är en enkel Wordpressinstallation. http://www.gratiswebbhotell.org/ De brukar också ha bra kampanjer då man kan roffa åt sig en VPS för riktigt bra pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför hostar du inte en egen server ist?
Då får du ju allt som du vill, För exakt hur det skall vara verkar du ju ha koll på och kunskapen verkar du ju ha med. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |