FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kan bli ett starkt incitament för privatpersoner att vara kund hos one.com ifall det medföljer enkelt, och förhållandevis billigt, ett domännamn vid hosting eller andra tjänster. Och på det viset kan .one recycla domännamn ifall kunden säger upp avtalet samt använda gtld:n som en tydlig marknadsföringsplattform. Utöver att namnet syns i digitala kanaler kanske det även dyker upp på skyltar och i annonser från mindre företagare. Därtill kommer möjligheten att exponera reklam i de kanaler och plattformar som kunden använder hos one.com såsom bloggar och webbsidor: "Vill du inte att vi visar enstaka annonser på din blogg hos kan du avaktivera detta mot en månatlig kostnad på x kr". Att skicka med egna eller andras riktade annonser till kunden vid t.ex. förnyelser eller uppdateringar blir mindre kontroversiellt då kunden måste acceptera detta villkor när avtalet ingås. Annonsörerna kan dessutom vara något säkrare på att nå önskad målgrupp då one.com utöver kontaktuppgifter även kan använda trafikdata från alla tjänster som de hostar. Ur ett långsiktigt perspektiv tror jag att de har mer att vinna på att använda one.com exklusivt för sina tjänster och kunder istället för att försöka sälja enstaka premiumdomäner. Förvisso kan de differentiera sitt erbjudande så att t.ex. LL.one är dyrare än LLL.one och LLLL.one men det rör sig om såpass få kunder av totalen så det borde inte vara helt avgörande. Så skulle i varje fall jag resonera med den kunskap jag besitter i dag. Många privatpersoner och småföretagare är redan idag ovilliga att byta ut sina inarbetade comhem.se och telia.se-addresser - hur lojala skulle de inte bli ifall de har @efternamn.one eller smeknamn.one i sin mailadress? Men kan ni övertyga mig om att jag har fel så har jag såklart idel öra ![]() Att sälja .one-domäner som vilken gltd som helst tror jag kan fungera hyfsat eftersom den är ganska rolig - men det minskar möjligheterna att sälja andra tjänster som har bättre marginal - vilket ligger i ägarnas och de anställdas intresse att satsa på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|