FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu tror jag visserligen att han menade att han sett nyheten tidigare. Men sen drar du lite väl extrema slutledningar som alltid. Det är lika absurt som att säga att väljare är skyldiga till precis allting som politiker gör. Man kan ju vilja se själv om det som skrivs i media är sant eller om det är så illa som beskrivits, anställda och patienter kan vilja se hur de framställs eller om de är med i bild osv. Sen är väl majoriteten av TV3:s tittare tonåriga tjejer och de vet nog sällan på förhand vad som kommer att visas i programmet eller hur produktionsbolagets avtal med sjukhuset ser ut.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och hela problematiken blir när man går till en offentlig verksamhet att staten äger dig där samtidigt en del av befolkningen vill se sådana program. Vem har rätt ur en demokratisk synvinkel? Om det i grunden inte finns lagstöd förbjuda det som det är idag så blir det en demokratiskt rättighet för övriga. I princip bör man se till det blir en lagändring inte gnälla lite och inte göra något mer. Är av sådana saker jag vill vara stor del utanför samhället, för få sin frihet. I form att hålla sig ifrån service från samhället och bekosta allt själv och få friheten att vara så fri som möjligt. Även så kallade demokratiska partierna är inte så demokratiska själva, tänk er tanken låta SD och V styra Sverige ihop. Och av någon konstig anledning är det alltid politikernas fel, istället för folk kanske bör fundera vad deras egna beslut får för konsekvens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
För övrigt så bör du läsa landstingets och Akademiskas svar samt JO och Socialstyrelsens utlåtanden. Där ser du vad JO anmärker på och vad Socialstyrelsen har att säga osv. Det är med andra ord redan gjort vissa förändringar.
Kom sen inte och klaga på att man inte får filma på BB. Skydd gäller åt båda hållen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-01-14 klockan 12:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-01-14 klockan 13:30 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Fast ska lagen bara gälla vissa då menar du? Antingen är det lagligt eller inte, sedan ska man bara följa lagen när det passar en själv? Andra ska inte ha rätt göra saker som är helt lagliga bara för du inte tycker om det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du verkar inte riktigt ha förstått poängen så vi tar väl det hela en gång till. I det här fallet handlar det om enda sak - att ett sjukhus ska göra det som är bäst för sina patienter och ingenting annat. Det är deras uppgift och det är vi alla som betalar för att de ska utföra detta uppdrag. De flesta håller garanterat med mig i den frågan, i synnerhet inom vården. Överläkaren Karin Sparring Björkstén och professor emeritus Bengt Björkstén skrev exempelvis ett starkt kritiskt debattinlägg i SvD.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Och ja folket får det dom betalar för, halv sunkig vård med massa köer. Folk som vill ha riktig sjukvård går till privata sjukhus. Eller väljer andra länder. Men i vilket fall tror jag inte deras PR jippon med tv serier påverkar själva vården så extremt mycket ändå. Jag är inte intresserad alls av sådana serier, åt andra sidan skulle jag aldrig gått till public hospital ändå. Vill man få förändring så lär det krävas en hel del lagändringar, och samtidigt slåss emot dom som vill ha den öppenheten eller serierna. Vill man ha sin demokrati får man även acceptera att förlora delar av rättigheter i vissa områden eller saker som går emot sin egen vilja. Inte bara acceptera lagar och beslut när det passar sin egen smak. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|