FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Beror vem man frågar, gräns mellan fritid och jobb kan vara svårt dra ibland.
Men jobb bör anses som tid man får betalt för om man ska vara petig. Ser man till egen del kanske jag jobbar genomsnitt max 2h i veckan som kan räknas som jobb kanske. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Nix, inte en minut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
imponerande trodde alla latade sig under loven.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har försökt inbilla mig om att jag skulle må bra av att ta det lugnt. Men lugn känner man sig när man jobbar. Tar dock längre pauser, tar det lugnt på gymmet och jobbar kortare dagar - så lite jullov har jag väl
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är helt övertygad om att i stort sett alla gör ett bättre jobb när de jobbar om de har en meningsfull fritid och är lediga "tillräckligt mycket" men det varierar naturligtvis från person till person vad som passar bäst. Har man familj måste man självklart lägga upp sitt schema mer ansvarsfullt än om man inte har det.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag brukar normalt ha ledigt från mitt ordinarie jobb som skolorna, dvs några veckor över jul, nån vecka över påsk, nån på hösten och en 8-10 på sommaren. Endel av denna tid brukar jag lägga på att utveckla egna projekt, kan lätt bli långtråkigt att vara ledig när "alla andra" jobbar.
Detta års jul/nyårs ledighet har jag ägnat till att lansera en av mina sajter i Tyskland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mitt jobb (dvs det jag livnär mig på) är min före detta "hobby". Ibland blir det lite klurigt att dra skiljelinjen mellan jobb och fritid, men jag försöker.
![]() |
Svara |
|
|