FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det låter ju som en VPS vore det bästa för dig om du har så många egna sidor som du vill hosta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Helt riktigt, USA är en helt annan marknad och erbjuder något helt annat än vad som kan erbjudas i Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så endast bandwidth förbrukas för video uppselningarna.
T. ex. : Video 10mb X 100 besökare som spelat upp den 1 gång var = 1,000mb bandwith men 10mb diskplats, stämmer detta? Så som det är just nu blir det videon på 10-15mb per sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett alternativ är ju annars att ladda upp videon på Vimeo eller YouTube och embeda den på sidan. Då behöver du varken upplåta diskutrymme eller bandbredd för att ha den på din sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har sett att Engelska sidor använder sig av något som kallas amazonaws eller S3, dit de laddar upp alla sina bilder och videon, som gör att deras hemsidor laddas turbo snabbt. Kan ni något om det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Testa lägg skitet på Binero/CityNetwork. Dom erbjuder ju såna konton som du är ute efter.
där får du 250 GB disk obegränsat antal domäner 5000 GB trafik ( a ~5 TB) Eftersom Binero och Citynetwork säljer de här så ska du även få de dom lovar. Förvisso inte Cpanel men så svårt är det inte att byta panel. Senast redigerad av ZynX den 2013-10-19 klockan 20:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var i kontakt med citynetwork ett par dagar sedan och frågade om cpanel och fick det här svaret:
"Du installerar lätt det. Dock rekommenderar vi även några av de nya fria panelerna som inte bara är kostnadsfria utan även mycket bra. Exempel är: http://ispconfig.com/ och http://www.zpanelcp.com/" Problemet är den att jag inte hinner och orkar lära mig ett nytt system (om det inte är ett måste) och är så van vid cpanels, jag förstår inte hur jag som hosting kund kan installera, hinner inte lära mig det heller. Borde vara lättare, borde finnas WHM där jag kan skapa cpanels. Deras pris är toppen om man betalar för 1 år, bara cpanel/WHM som är hindret. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lindalicious att skapa en domän är 1 klick, de finns även guider på deras hemsida hur du bär dig åt. Att gå från Cpanel till typ Atomia gör du på under 10 min.
De han skriver till dig är att du ska köpa en vps av dom som du installerar ispconfig/cpanel på. Eftersom du verkar vilja vara ute efter något billigt, så skulle jag själv var nyfiken om du kunde maxa de paket som citynetwork säljer och se om det blir något trubbel eftersom jag själv är väldigt skeptiskt till de 69 kr i månaden de kostar för det dom erbjuder idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
https://www.citynetwork.se/webbhotell/ verkar kosta 10kr i månaden första året sedan 74kr i månaden. För bra för att missa, men är så inne på cpanels
![]() Skall se på deras instruktionsvideo om hur man skapar domän osv. En annan anledning till att jag vill ha cpanels är att det är så enkelt att installera wordpress, behöver inte ladda upp massa filer själv och skapa databas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror du kan ge upp redan nu om du måste ha cpanel.
Annars får du nog hosta upp ett par 1000 kr + i månaden som andra här sagt. Finns knappar "on click" så har du en wordpress klar o köra igång bara. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|