FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Min med. "Problemet" är ju att de startar på runt 10,000 kr, vilket var TS maximumbudget. Men jag tycker väl också att det kan vara värt att kosta på sig lite extra, om man får riktigt bra saker. ;-)
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Macbook Air alt köp en billigt Windows laptop och byt ut den mekaniska hårddisken till SSD. Allt bero på vad du skall använda maskinen till. Windows 8 är ett straff till mänskligheten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
För kvalitetens skull förstår jag rekommendationen av MacBook, men jag använder Windows och Parallells fungerar inte riktigt bra i alla lägen har jag fått höra.
Jag var tidigare inne på en Samsung 900X4C, men tycker att Asus Zenbook (Prime eller Touch) verkar vettiga. Lite osäker på Win8 dock, i värsta fall får man nergradera till Win7. Åter till tråden; har du haft Mac innan, byt inte och fortsätt med det. Spara lite till bara ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Jag sitter själv och väntar på en uppgraderad MBP retina som förhoppningsvis kommer i september eller oktober. Men jag kanske köper en Macbook air ändå att ha innan den kommer ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Står i valte och kvalet att köpa en Air eller ny MBP vid nästa byte. Hur är airen att jobba på?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Smidig på alla sätt tycker jag. Använder den till allt utom grafisk design som ju är lättare att fixa med en 27".
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Då är en MBP bättre, jag kör olika datorer för olika behov för kunna vara smidigt. iMAC - på kontor Air - som resedator MBP - hemma Ipad - soffa, resor, säng, pool och så Mac Mini - tv dator |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men i övrigt håller jag med. På ett kontor föredrar jag definitivt en iMac (alt stationär PC).
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lutar isf åt en ny MBP samt ev en iPad mini för soffan
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Inget intresse av att kunna ha en fast arbetsplats med dockningsstation? Då går de flesta tipsen i denna tråden bort.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|