FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Logga-in knapp fixat!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vet inte om det var just detta ni ville ha kritik på just nu, men se till att säkra er mot SQL-injections.
Kollade lite snabbt och en request till: Kod:
/gig/ajax_gig.php?category=Travel' OR '1 ![]() Senast redigerad av Moon den 2013-07-20 klockan 02:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Den såg trevlig ut, men jag tycker att skrollen för jobben fungerade oerhört dåligt.
Använder MacOSX just nu, och det känns verkligen inte naturligt... Det är inget fel på native skroll...
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej Alex.
Varför känns den inte naturlig? De som testat den hittills sitter på Windows vad jag vet och fungerar jättebra. Utveckla gärna! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Har du tillräckligt liten skärm så att du får skroll på själva sidan så blir det väldigt klumpigt. Den skrollar liksom för hela sidan, men även för listningen. Dessutom hackar den och det känns inte som att det flyter speciellt bra...
Se om du kan få tag i en dator som kör MacOSX så ser du nog vad jag menar.. Jag tror inte det hade varit fel att låta listan växa med sidan så att säga. Låta webbläsaren hantera skrollen istället för ett javascript.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska försöka se om jag kan återskapa det du får.
Att ha en lista med tiotusentals gigs vill vi gärna inte. Paginator vore en lösning men då blir det en massa klickandes, en endless-scroll känns ju mycket skönare. Ska se vad vi kan ordna ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även en logga-in knapp är fixad nu, en del tyckte det inte räckte med enbart enter i formuläret
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina personliga åsikter:
- Som Alex påpekat, ta bort inline-scrollen. Kör native, sätt hellre fixed på saker (typ header) som ni vill ska följa med när man scrollar. Endless-scroll absolut, men inte inline-scrollen. - Headern känns väldigt "amerikansk designad" med världskartan i bakgrunden. Vilket jag tycker ger den en liten opersonlig touch. Vet inte vad ni skulle ha där istället men. - Gillar inte box-effekten på headern samt "Recently ordered" boxen. Skulle tycka att det vore lite schystare med "Flat design" på dem elementen. - Varför bara utnyttja 850px bredd och inte 1000 iaf? Känns väldigt smal, vilket gör att man får en känsla av att sidan inte är producerad 2013. - Kör på en responsiv design när ni ändå gör en nyproduktion, ifall det inte är för mycket jobb. Annars en trevlig sajt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hade tagit bort den tråkiga sloganen och kanske använt utrymmet till en menyrad ist. Får en väldigt billig wp-tema känsla över headern. Se även till att titta över säkerheten, er sökfunktion tar gladligen emot sql-kod. En bonus hade ju också varit SSL vid inloggning osv, känns ju ganska viktigt vid sidor som har hand om pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
@Fredrik-s
Skall testas och se om det blir bra resultat med pagescroller. Headern är inte vi nöjda med helt heller, iallafall inte slogan. Responsiv design blir allt för stort arbete, registrera dig gärna och se hur djup sidan är. Vi har redan påbörjat arbete med appar. Tack så mycket för feedback! @Moon Sloganen vill vi komma på något bättre, förslag? ![]() ![]() SSL vore trevligt. Skulle du dock komma över någon annans konto så måste du först och främst ha lösenordet för att ens kunna förfråga om en utbetalning. Sedan måste du ha lösenordet till mailen för att bekräfta transaktionen. Har du på något sätt lyckats med båda dessa så måste du vänta upp till 7 dagar innan transaktionen blir genomförd på vårat håll. I alla dessa steg måste du även byta PayPal-konto, vilket också tar upp till 72h att bli genomfört. Alla loggar sparas vilket vi enkelt kan skicka vidare till PayPal om några problem skulle uppstå. Tack återigen för att du kollar igenom, supersnällt! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|