Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Enormt fotbollsnätverk + hemsida säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-30, 17:20 #11
mrmomeni mrmomeni är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Medlem

Bud på 215.000 inkommet
mrmomeni är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-30, 18:16 #12
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2013
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2013
Alla bilder på nätet är kopierat oavsett även hemsidor. Det enda upphovsrätt kan göra mot den här hemsida är ingenting. Ja efter bilden är i arkivet och inte så populär längre så kan man bara radera den. Jag tycker att hemsidan ser snygg ut och funkar problemfritt lycka till med säljande.
Har du tänkt på tailsweep någon gång de betalar ganska mycket för annonser jag tycker att om du själv säljer annonser till sportbutiker som stadium, intersport så kan du få bra annonser med runt 30-50kr cpm. Jag rekomenderar att du behåller sidan ifall du får inte minst 400tkr då jag tycker den är värt det.
mrana1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-30, 18:40 #13
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av mrmomeni Visa inlägg
Då får dom väl anmäla mig och jag tar bort bilden.
Vad spelar de för roll om du tagit bort bilden, du har ju redan använt den. Lite som att snatta, bli påkommen och sedan lägga tillbaka de stulna godset på hyllan för att slippa påföljder.

Här är lite intressant läsning inom ämnet: http://www.wn.se/showthread.php?t=1056564 Intressant både för nuvarande ägaren och en eventuell köpare.

De finns företag, precis som i exemplet ovan, som har satt de i system att hota med anmälan om man inte betalar en "mindre summa" pengar till dem. Beloppet ovan var på 8700:- / bild.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-30, 18:45 #14
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Alla bilder på nätet är kopierat oavsett även hemsidor. Det enda upphovsrätt kan göra mot den här hemsida är ingenting.
Klar dom kan göra något. En anmälan är ju inte speciellt svårt att göra. Är dom smarta så tar dom inte någon jurist som skickar ett läskigt brev till dig med (precis som inlägget ovan) ett mindre belopp som måste betalas för att du ska slippa eventuell rättegång. De flesta (där bland mig) har varken tid eller råd att dra något så långt så de man slutar med att göra är att betala.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-30, 19:01 #15
Medlem

Medlem

Har redan förklarat att jag har inte något bildavtal idag, och att det går att överlåta. Problemet löst.

Har du någon intresse av att köpa siten, vilket du förmodligen inte har utan bara älskar att tycka till om saker, så får du gärna göra det. Om inte annat, tack för all din input

Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Klar dom kan göra något. En anmälan är ju inte speciellt svårt att göra. Är dom smarta så tar dom inte någon jurist som skickar ett läskigt brev till dig med (precis som inlägget ovan) ett mindre belopp som måste betalas för att du ska slippa eventuell rättegång. De flesta (där bland mig) har varken tid eller råd att dra något så långt så de man slutar med att göra är att betala.
mrmomeni är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-30, 23:03 #16
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Tycker folk borde släppa diskussionen om bildavtal då alla parter är medvetna om vad som gäller nu. Så låt han sälja sin sida ifred.
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017