FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här kommer låta konstigt, men jag har webbhotell hos FSData och skulle säga Oderland. Just nu ligger alla mina sajter hos FSData nere sen tidigt imorse. På hemsidan står det Inga driftstörningar (som vanligt). Detta är vardag att nåt inte funkar hos FSData och de går inte ut med nån information. Att ringa kan ta 30 min kö på 1 samtal före i kön. Mail tar minst 2-3 dagar för svar (haft 10 ärenden under året). Varenda ärende likadant.
Jag är något avundsjuk på mina kunder hos Oderland som verkar helnöjda. Så jag har bestämt mig att flytta så snart jag får tillfälle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Såg ingen lönsamhet i webbhotell, krävs att man kör väldigt hårt då i stora volymer. Vi har valt på satsa på större infrastrukturtjänster i stället, om en kund kommer och säger vi behöver kunna trycka 10Gbit inom 1 timme så kan vi lösa det. Så lite annan typ av målgrupp där. Sedan säljer vi fortfarande VPS till bra pris, visst att det ställer mer krav på kunden. Men där vet ju alla fall kunden var som igår exakt i reserverade resurser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det e bra. Mer förslag
![]() gns.se låg nere över 3 timmar. Har fortfarande inte fått svar från de. Roliga var ju att de vägrade ta emot samtal igår. Såå oproffsigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Mina FSData sajter låg nere 7,5 h idag enligt site24x7.com. Trots felanmälan 9 imorse står det noterat "Inga driftstörningar" på deras hemsida. Vid lunchtid var felet avhjälpt. Så ser min vardag ut med FSData. Så de ska man välja om man vill ha maximal downtime. "Dubbelt så dyra, hälften så funktionella. Och ingen support." Men dom är trevliga att prata med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här med att veta olika webbhotells upptid är inte så lätt, då olika servrar på samma webbhotell kan ha olika upptid, medan webbhotell som har ett enda lastbalanserat system ofta har samma upptid för alla kunder. Vissa webbhotell går officiellt ut med värden från externa upptidsverktyg och andra inte. Så det enklaste kanske vore att respektive webbhotell fick lov i tråden att uppge sina upptider, tex under 2011 eller 2012 fram tills nu så kan man enklare jämföra. Det finns några jämförelsesidor på prestanda tester, men ingen när det gäller att jämföra upptider på olika webbhotell så långt jag vet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle nog säga Oderland eller Space2u. Det senare har alltid fungerat klockrent men är också något dyrare.. Men oderland fungerar också tillfredsställande till vad det kostar... Technet Hosting är också ett prisvärt alternativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Crystone.se och Space2u.se är de två webbhotell jag är mest nöjd med och aldrig haft problem med vare sig nertid, långsam support eller andra större irritationsmoment.
Datakultur.se kommer trea på min lista över hög upptid. Både Oderland och Glesys har gett mig lite huvudvärk, men inga långvariga problem. Gillar för övrigt Loopias gränssnitt, men de har inte alltid varit helt stabila med upptid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Crystone har dock bland den rörigaste samling kontrollpaneler man kan tänka sig.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Dessutom kan jag avslöja att vi nu inom 1 månads tid kommer att uppgradera den nya med ett helt nytt UI för slutanvändarna. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |