Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ipad som jobbdator?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-23, 13:44 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Han kommer inte uppfattas av andra (tex kunder) som seriös i sin yrkesroll, om han inte äger en dator. Så säg åt honom att skaffa sig en dator. Om han sedan föredrar att använda sin iPad eller sin dator mest, är naturligtvis upp till honom.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-23, 14:19 #2
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Han kommer inte uppfattas av andra (tex kunder) som seriös i sin yrkesroll, om han inte äger en dator. Så säg åt honom att skaffa sig en dator. Om han sedan föredrar att använda sin iPad eller sin dator mest, är naturligtvis upp till honom.
Att döma av beskrivningen "Han driver några sajter, både statiska html och WP. Dessutom konsultar han som skribent." tvivlar jag på att denne ens träffar några kunder personligen.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-23, 17:10 #3
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Bytte ut min "padda" efter 2 veckor pga av att det tog för mycket tid att göra produktiva saker. Har bytt till en Asus Transformer 300 och visst är den snabb osv och i mitt tycke bättre för produktivitet. Men det förblir en nöjespryl.

En bärbar på fältet och som man kopplar in till två skärmar på kontoret är funkis
danielnorin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-23, 20:48 #4
Kingcases avatar
Kingcase Kingcase är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Kingcase Kingcase är inte uppkopplad
Nykomling
Kingcases avatar

Reg.datum: Jul 2012
Jag jobbar mycket med min iPad när det är diverse surfande, mailhantering och enklare hantering av webbshoppen. Men utöver det så jobbar jag grymt mycket långsammare (trots att jag skriver snabbt på paddan). Men tills dess att jag byter till en ultrabook får det bli den stationära för tyngre jobb och sedan iPhone och iPad när jag rör på mig.

Jag rekommenderar personligen inte att bara köra iPad i arbetet, men kan passa som verktyg vid sidan om. Många moment som blir omvägs-procedurer som kan lösas på direkten med en dator.

Med vänlig hälsning, Kingcase
Kingcase är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-24, 01:39 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av danielnorin Visa inlägg
Bytte ut min "padda" efter 2 veckor pga av att det tog för mycket tid att göra produktiva saker. Har bytt till en Asus Transformer 300 och visst är den snabb osv och i mitt tycke bättre för produktivitet. Men det förblir en nöjespryl.

En bärbar på fältet och som man kopplar in till två skärmar på kontoret är funkis
Jag tänker precis likadant. Det måste ta enormt mycket längre tid att göra även de simplaste (jobbrelaterade) saker på en Ipad. Även att svara på ett gäng mail som inte är så brådskande att man måste göra det vid frysdisken på ICA.

Laptop som kompletteras med en skärm samt trådlös mus och tangentbord när man är hemma på kontoret.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2012-07-24 klockan 01:42
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017