Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

sidan rasar på google, varför?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-24, 06:48 #11
greenleaf4u greenleaf4u är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
greenleaf4u greenleaf4u är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Standard Dansar

Jag skulle vilja säga att den gör sin google dance, men det e jag.. ha tålamod och fortsätt med det du gör så kommer den upp igen.
greenleaf4u är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-24, 20:08 #12
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2012
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar

Reg.datum: May 2012
Vill bara säga att sidor kan rasa utan någon anledning för att sedan komma upp igen, blev väldigt frustrerad när en av mina sidor rasade från ingenstans, utan någon anledning, detta fixade sig utan att jag behövde göra något.

Kolla på min graf: http://gserp.se/Search/dipdye.se/dip%20dye, den går upp och ner mellan 1-3 konstant, ibland till 200+, efter en eller två dagar är den uppe på 1 igen.
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-25, 08:48 #13
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Använd webmaster tools för att få koll på placeringar på viktiga sökord med. Där går numer att se genomsnittsposition. Mkt behändigt.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 03:16 #14
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Enligt artikeln jag läste häromdan (igår) som Nikke Lindkvist visade så är den största delen av tricket att skriva en sida som tillför ett unikt värde jämfört med alla miljarder sidor som redan finns på nätet. Vad tillför denna sida som inte redan finns och vad har det för värde för besökaren? Att kopiera en text på ett annat språk och översätta den funkar inte utan man måste tillföra ett unikt eget innehåll som adderar ett värde för besökaren. Man tjänar inget på att upprepa samma text som redan finns någon annanstans på internet. Inte ens på den egna sidan eller på andra sidor på din egen webbplats.

Unikt värdeadderande relevant innehåll är det som gör tricket. Finns inga genvägar längre.
Mitt senaste test visar raka motsatsen. Jag har fått en sajt med enbart Google-översatt innehåll att ranka bra i ett halvår. Mer detaljer finns på min blogg som länkas i min signatur. Blogginlägget postades den 25 juli 2012 om det är svårt att hitta i efterhand.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 10:53 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

FEL - Ta gärna bort

Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-07-26 klockan 10:56 Anledning: Dubbelpost
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 10:54 #16
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Jag har samma erfarenhet som kw_wasabi. Det finns en hel del Google-översatta sajter med utmärkta placeringar.

Dessvärre uppfyller inte Google alltid sin egen tes och mål om att utmärkta sajter skall dominera SERP:ens förstasida. Men det är väl ett tecken på att all "manipulation" inte kan genomskådas. Men har man tålamod och jobbar långsiktigt är det förstås kvalitet som vinner i längden. Googles algoritmer kommer bara bli bättre med tiden (inkluderat vissa "snedsteg").

Om jag skall ge ett enda råd till nya webbmästare, blir det nog att tänka långsiktigt och alltid sträva efter kvalitet och orginalitet.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 12:26 #17
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag har samma erfarenhet som kw_wasabi. Det finns en hel del Google-översatta sajter med utmärkta placeringar.

Dessvärre uppfyller inte Google alltid sin egen tes och mål om att utmärkta sajter skall dominera SERP:ens förstasida. Men det är väl ett tecken på att all "manipulation" inte kan genomskådas. Men har man tålamod och jobbar långsiktigt är det förstås kvalitet som vinner i längden. Googles algoritmer kommer bara bli bättre med tiden (inkluderat vissa "snedsteg").

Om jag skall ge ett enda råd till nya webbmästare, blir det nog att tänka långsiktigt och alltid sträva efter kvalitet och orginalitet.
Jag instämmer i ditt råd om att man bör sträva efter kvalitet på såväl texter som bilder och design/användarvänlighet. Få saker är dock bombsäkert långsiktiga när det kommer SEO - men bra innehåll är något som jag har svårt att Google kommer straffa bort

Gamla tekniker för att ranka bra upptäcks och beivras av Google, ny tekniker tillkommer som så småningom går samma öde till mötes.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-08, 16:51 #18
ost ost är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2009
Nykomling

Update:
Jag har inte editerat något på sidan sedan tråden skapades, rätt mysko "graf" jag fått med tanke på detta tycker jag.
Nu är jag är ännu mer förvirrad nu än när jag började.

http://gserp.se/Search/ssangyong.nu/ssangyong
ost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-08, 17:30 #19
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ost Visa inlägg
Update:
Jag har inte editerat något på sidan sedan tråden skapades, rätt mysko "graf" jag fått med tanke på detta tycker jag.
Nu är jag är ännu mer förvirrad nu än när jag började.

http://gserp.se/Search/ssangyong.nu/ssangyong
Orsaken till den anmärkningsvärda klättringen hör med all säkerhet till någon av Googles senaste uppdateringar, troligtvis EMD-uppdateringen.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-20, 00:55 #20
Nykomling

Nykomling

Hände något roligt i vecka. En herre från en reklambyrå i malmö ringde och var väldigt nyfiken på min sida.. han har tydligen fått till uppgift av ssangyong sverige att skapa ssangyong . se och var inte så glad över att hitta min sida att börja konkurrera med. han viste inte om han kunde "få sina advokater att stänga ner min sida" eller om han skulle köpa upp den. Han skulle återkomma efter något möte. Nu ser jag att ssangyong . se är på g upp så nu behöver jag er hjälp för att tävla lite

Nu skulle jag behöva er hjälp med att få upp sidan på första placeringar för relevanta sökord

tex:
ssangyong
ssangyong sverige
ssangyong svenska återförsäljare
m.m

Alla tips mottages!
ost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017