FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Prova att "escapea" scriptet. Ändra sista taggen till <\/script>. Inte säkert att det funkar ändå pga att den förväntar sig ren HTML men får även script och det är ajjabajja
![]() Gjorde en fungerande version med jQuery lite snabbt (testade bara väder+bild). Inte så vacker och kan (bör snarare ![]() http://jsbin.com/3/upelaz3/1/ Klicka på "Edit in jsbin" uppe till höger för att se koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testa att lägga in denna:
Väder Malmö du ser i slutet där har jag escapat </script> taggen så HTML inte ska tolka den som ett avslut av det andra script elementet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fungerar inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns som du försöker lösa något mkt enkelt, med massa krångliga metoder...
1. Uppdatera de element du vill ändra dynamiskt med ajax & innerhtml, med tex jquery. 2. Lägg javascriptens funktioner på huvudsidan onload, och anropen i det dynamiskt laddade innehållet. problem solved...? Senast redigerad av Björn den 2012-06-24 klockan 20:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tackar alla igen för hjälpen och kommer att testa under veckan.
Tusen tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag kör ASP.NET (C#) så använder jag UpdatePanel och det ser ut så här i kod:
Koden ska vara placerad i en form... Kod:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="SeqNo.aspx.cs" Inherits="IISClient._SeqNo" %> <%@ Register assembly="AjaxControlToolkit" namespace="AjaxControlToolkit" tagprefix="asp" %> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <head></head> <body> <form id="form1" runat="server"> <asp:ToolkitScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server"> </asp:ToolkitScriptManager> <asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server"> <ContentTemplate> <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" AutoGenerateColumns="False" CellPadding="4" DataSourceID="odsSeqNoList" EmptyDataText="No Data detected!" ForeColor="#333333" GridLines="None"> <Columns> <asp:BoundField DataField="SeqNo" HeaderText="SeqNo" > <HeaderStyle HorizontalAlign="Left" /> </asp:BoundField> </Columns> </asp:GridView> <asp:Timer ID="Timer1" runat="server" Interval="5000" ontick="Timer1_Tick"> </asp:Timer> </ContentTemplate> </asp:UpdatePanel> </form> </body> </html> Jag körde uppdatering över ett lokalt WIFI-nät mot webbläsaren i iPhone respektive en Android (Sony Ericsson Xperia MiniPro) md 1500 rader i gridden och uppdatering varje 0,1 sekund och det funkade superfint i flera timmar som jag testade. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-25 klockan 00:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
(Som vanligt slog timeout till igen, så jag får väl posta igen)
När jag kör ASP.NET (C#) så använder jag UpdatePanel och det ser ut så här i kod: Koden ska vara placerad i en form... Kod:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="SeqNo.aspx.cs" Inherits="IISClient._SeqNo" %> <%@ Register assembly="AjaxControlToolkit" namespace="AjaxControlToolkit" tagprefix="asp" %> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <head></head> <body> <form id="form1" runat="server"> <asp:ToolkitScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server"> </asp:ToolkitScriptManager> <asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server"> <ContentTemplate> <asp:ObjectDataSource ID="odsSeqNo" runat="server" SelectMethod="GetSeqNo" TypeName="IISClient.odsSeqNoList"></asp:ObjectDataSource> <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" AutoGenerateColumns="False" CellPadding="4" DataSourceID="odsSeqNo" EmptyDataText="No Data detected!" ForeColor="#333333" GridLines="None"> <Columns> <asp:BoundField DataField="SeqNo" HeaderText="SeqNo" > <HeaderStyle HorizontalAlign="Left" /> </asp:BoundField> </Columns> </asp:GridView> <asp:Timer ID="Timer1" runat="server" Interval="5000" ontick="Timer1_Tick"> </asp:Timer> </ContentTemplate> </asp:UpdatePanel> </form> </body> </html> Jag körde uppdatering över ett lokalt WIFI-nät mot webbläsaren i iPhone respektive en Android (Sony Ericsson Xperia MiniPro) md 1500 rader i gridden och uppdatering varje 0,1 sekund och det funkade superfint i flera timmar som jag testade. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-25 klockan 00:38 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|