FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
De flesta brukar ta tillbaka pengarna genom paypal genom att säga att dom inte fått varan.
Tyvärr är detta ett väldigt stort problem med paypal.. Så du kanske får dina pengar, och har dom i några dagar, sen kan dom ta tillbaka pengarna och då blir det mycket du måste bevisa m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm vilket sammanträffande. Jag blev kontaktad på flera av mina sidor nyligen av en Dansk kvinna. Det verkar dock inte vara samma. Hon hänvisade mig till sin chef och jag har faktiskt sålt en sida till honom utan några problem hittills (har fått pengarna via Paypal och fått ut de till kontot). Det var dock inte 16 000 det rörde sig om..
Jag kände precis det här med att Paypal kanske inte är så säkert trots allt när köparen kan öppna en dispute när som helst i en ganska lång period. Jag har personligen bestämt mig för att inte acceptera Paypal i framtiden utan kör på banköverföring i den mån det går. Senast redigerad av Dakota den 2012-06-20 klockan 13:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Det eviga dilemmat. "Skicka inte pengar innan du har varan i handen & Skicka inte varan innan du du ser pengarna på kontot"
Du känner ingen där nere då? De verkar som att det säkraste vore att kontanter och konto byttes rent fysiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det löser man ju enkelt med Escrow. Det fungerar alldeles utmärkt. Snabbt, smidigt och säkert.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis sådär skrev en person till min vän, och jag rekommenderade honom att inte gå med på det. Eftersom det är samma text handlar det nog om en scammer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Att bara höra talas om PayPal får mig att dra öronen åt mig. Inget företag jag har givit mitt förtroende ocgh kommer aldrig att göra det. No matter what.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm, det här låter helt klart som scam, "bild som bevis på betalning" är ju otroligt fult, du får väl bekräftelse direkt av paypal när någon sätter in pengar ändå?
Men om du vill nosa vidare så föreslår du escrow, du kan t.om erbjuda dig att ta kostnaden för escrow från din vinst, för att dom inte ska ha något argument att _inte_ använda det. Sen så känns det lite muffins att dom skriver på engelska om dom är från Danmark med, de flesta av oss kan utskilja ord och föra en enkel konversation med danskar över telefon, och i vart fall i text. Be om en snabb verifiering över telefon om du vill gå vidare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Jag håller helt med om Escrow precis som jag föreslog tidigare. Det är det enda säkra alternativet för såväl köpare som säljare. Föreslår man det för en bedragare så kommer de avslöja sig ganska snabbt.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||